Annons

Repa själv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anarkaplupp

Aktiv medlem
Jag anar redan svaret på denna fråga, men det är värt ett försök:

Är det möjligt att repa en Mamiya M645 som börjat dra filmen ojämt? Ska jag skicka in den så får jag räkna med minst 1500:-

Må solen skina på dina stigar

Niklas

Tror du att du klarar av det?
Vad kostar det om du misslyckas och är du beredd att ta merkostnaden om du misslyckas?
Om du svarar ja på dessa frågor så gör det själv, annars lämna in den.
Jag skulle nog lämna in den eftersom det är en dyrbar kamera, och då har jag ändå repararat ett antal kameror.

Mmm, det var det jag trodde. Nix, tror inte att jag fixar det. Hoppades att nån skulle säga "Du tar bara bort optiken och så skruvar du den där lilla skruven ett kvarts varv åt vänster..."

Nåväl, tack för svaret

Det du kan göra är att försöka hitta en servicemanual. Leta runt på nätet så kanske du har tur.
Ett annat alternativ är att leta upp någon yahoogrupp på groups.yahoo.com som handlar om din kamera och sedan fråga där.

Att din kamera drar filmen ojämnt beror på att plastkugghjul är slitna. Det är ett vanligt fel på din kamera.

Jag har själv råkat ut för det och en flygfotografkund hade ständigt samma fel på någon kamera..

Om du ska repa kameran själv så måste du kolla att du kan få tag på reservdelar först.

Lycka till vad det än blir.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar