Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Reklamplats bildvisningssida
- Trådstartare Bluesman
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
jimh skrev:
Nej, har du adblock laddas inte annonserna och det är laddningar som räknas.
Så aka man stänga av adblock för fs?
RG
Avslutat medlemskap
jimh skrev:
Det är väl upp till dig, men om du gör det blir det mer deg att lägga på en bättre fotosida.
Så länge det bara är en statisk bild så tycker jag reklam e okej men animationer gör mig galen.
Ja det är helt korrekt att vill du nu slippa den där annonsytan så är ett alternativ att uppgradera till Silver eller Guld.Bluesman skrev:
Ingen av er svarar på kärnfrågan:
"Okej - kontentan är alltså att jag som betalande medlem måste betala ännu mer för att slippa ha reklam på varenda bildsida (alternativt byta webbläsare och kludda/mecka med en massa bildavstängning), och detta för att ni gjort en för dålig deal med Canon?"
Bronsmedlemskapet är billigt, betydligt billigare än att prenumerera på fototidningar tex (som dessutom är proppade med reklam), och vi har alltså gjort den bedömningen att för den slanten får man bara extra bilder och de andra funktionerna, men inte möjligheten att stänga av de där annonsytorna. Det där kan dock komma att förändras i framtiden, speciellt om vi skulle öka antalet betalande medlemmar markant.
Men jag förstår inte hur du kopplar detta till att vi skulle gjort en dålig deal med Canon (vilket jag aldrig sagt) - annonsavstängning för Silver/Guld har funnits en längre tid. Nu är det väl inget som köper Silver/Guld bara för att slippa stor reklam, förhoppningsvis har man nytta och nöje av det andra som kommer med dom medlemskapen också.
Med Bronsmedlemskap följer de funktioner och utökade gränser som vi beskriver på medlemskapssidan.Det handlar ju till sist om huruvida man är betalande medlem eller ej (och därmed får rätt att påverka sin FS-miljö i nån mån) om man "bara" har ett bronsmedlemskap.
Nej inte alls, men det ställs också en hel del krav och önskemål på funktioner, nya artikelserier mm från våra kära medlemmar.Vi vill fortsätta att utvecklas, och då behöver vi tex kunna avlöna en dedikerad redaktör och programmerare.Jämförelsen med Kockums kanske haltar lite, men den har lite bäring ändå - pumpa in mer pengar, annars försvinner vi, liksom.
Lite svårt att räkna på; antalet sidvisningar för den genomsnittlige "ströbesökare" är troligen betydligt färre än den mer aktive medlemmen som är på FS varje dag, och då tyckt det varit värt att köpa ett medlemskap.Och vad gäller trafik på sajten kontra kostnaderna: är det inte så att merparten av trafiken och serverslitaget etc genereras av icke-betalande medlemmar och icke-medlemmar?
Aktiva betalande och icke-betalande kan snabbt se på http://www.fotosidan.se/member/listactive.htm
Just nu råkar det väl ex. vara flest betalande (av dom inloggade).
-Thomas
Just nu råkar det väl ex. vara flest betalande (av dom inloggade).
-Thomas
lottawe
Aktiv medlem
Jag kryssade "Ja" bara för att se hur det skulle vara att slippa reklamen på frågan "Vill du dölja vissa annonser?" i mina inställningar och jag klickade på "Spara inställningar", men ser all reklam ändå trots det och trots att jag är silvermedlem. Stora Canonreklanmen med..
Spelar ingen roll egentligen eftersom jag står ut med att se dem och gärna bidrar med tittar, men min nyfikenhet tycks iaf visa någon bugg. Har tömt cache och kakor, loggat ut och in igen men reklamen försvinner inte ändå.
(FF 2.0.0.7, Mac osx 10.4.)
Spelar ingen roll egentligen eftersom jag står ut med att se dem och gärna bidrar med tittar, men min nyfikenhet tycks iaf visa någon bugg. Har tömt cache och kakor, loggat ut och in igen men reklamen försvinner inte ändå.
(FF 2.0.0.7, Mac osx 10.4.)