Annons

Reklamplats bildvisningssida

Produkter
(logga in för att koppla)

Bluesman

Aktiv medlem
Reklamplats på sidan där man ser sina och andras bilder - måste det vara så? Jag tycker att t ex Canons rödblå blaffa är rätt störig. Skulle vilja kunna stänga av reklamblafforna helt - som betalande medlem har man ju redan bidragit till FS ekonomi, kan man tycka. Eller kan man stänga av det och jag har bara missat den funktionen?

Rent etiskt kan jag tycka det är fel att folks bilder per automatik kopplas ihop med reklam för produkter som resp fotograf kanske inte ens gillar? Trots allt är det våra bilder, inte fotosidans, och vi som tagit bilderna kanske skulle ha ett ord med i laget hur dom visas för andra:

Eller..är jag bara grinig nu?

/Richard

Ja vi behöver denna störra annonsyta för att kunna sälja till de störra annonsörerna - en sådan här annons ger ett betydande tillskott till vår ekonomi.

Silver- och Guld-medlemmar kan dock stänga av denna annonsyta.

Kan inte ge dig något bra svar, eftersom jag inte är involverad i reglerna. Men lättaste svaret är väl att de ansvariga kände att de var den nivån där de villa dra gränsen.

Bluesman skrev:
Reklamplats på sidan där man ser sina och andras bilder - måste det vara så? Jag tycker att t ex Canons rödblå blaffa är rätt störig. Skulle vilja kunna stänga av reklamblafforna helt - som betalande medlem har man ju redan bidragit till FS ekonomi, kan man tycka. Eller kan man stänga av det och jag har bara missat den funktionen?

Rent etiskt kan jag tycka det är fel att folks bilder per automatik kopplas ihop med reklam för produkter som resp fotograf kanske inte ens gillar? Trots allt är det våra bilder, inte fotosidans, och vi som tagit bilderna kanske skulle ha ett ord med i laget hur dom visas för andra:

Eller..är jag bara grinig nu?

/Richard

Vart är canonannonserna?

Re: Re: Reklamplats bildvisningssida

Robin Gyllander skrev:
Vart är canonannonserna?

Klicka upp en bild i dina album eller i någon pool så ser du en annons från Canon längst ner.

Eftersom jag är Pentaxian så är jag otroligt upprörd över att ha en annons från Canon bland mina bilder. Lika illa hade det varit med Nikon. ;-)

Re: Re: Re: Reklamplats bildvisningssida

mohei skrev:
Klicka upp en bild i dina album eller i någon pool så ser du en annons från Canon längst ner.

Eftersom jag är Pentaxian så är jag otroligt upprörd över att ha en annons från Canon bland mina bilder. Lika illa hade det varit med Nikon. ;-)

Jag ser ingen kan inte någon lägga upp den i den här tråden?

Okej - kontentan är alltså att jag som betalande medlem måste betala ännu mer för att slippa ha reklam på varenda bildsida (alternativt byta webbläsare och kludda/mecka med en massa bildavstängning), och detta för att ni gjort en för dålig deal med Canon?

Jag hoppas verkligen jag har fattat detta fel. Det stinker/sticker nämligen i mina ögon. Känns lite som Kockums varv, där skattebetalarna fick lägga till massor för att man inte fick några order. Men Kockums dog ju också till sist.

/Richard (som är riktigt grinig nu)

Vad är det som sticker och stinker, att vi nu har mer annonser på sidan? Det har redan tidigare varit annonser på bildsidorna, nu är det dock ytterligare en annonsyta där. Den utökar våra intäkter, så vi kan utöka och utveckla verksamheten.

Silver- och Guld har redan sedan tidigare haft möjligheten att slå av den stora annonsen på förstasidan, och vi har nu alltså utökat detta till att gälla även bildvisningssidan och dokumentvisningssidan.

Jämförelsen med Kockums förstår jag inte alls?

Bluesman skrev:
Känns lite som Kockums varv, där skattebetalarna fick lägga till massor för att man inte fick några order. Men Kockums dog ju också till sist.

/Richard (som är riktigt grinig nu)

Skillnaden är ju att FS växer och får ordrar varje dag. Så den jämförelsen haltar ordentligt.

Hur mycket datatrafik (under ett år) tror du man får för två pilsner på puben?

Grinig var ordet sa bull.

(observera att mitt uttalande är som privatperson och ska inte betraktas som något från FS, då jag inte alls är involverad i vad som ska och vad som inte ska gälla här).

Ingen av er svarar på kärnfrågan:

"Okej - kontentan är alltså att jag som betalande medlem måste betala ännu mer för att slippa ha reklam på varenda bildsida (alternativt byta webbläsare och kludda/mecka med en massa bildavstängning), och detta för att ni gjort en för dålig deal med Canon?"

Tacksam för svar på just den. Det handlar ju till sist om huruvida man är betalande medlem eller ej (och därmed får rätt att påverka sin FS-miljö i nån mån) om man "bara" har ett bronsmedlemskap.

Jämförelsen med Kockums kanske haltar lite, men den har lite bäring ändå - pumpa in mer pengar, annars försvinner vi, liksom.

Och vad gäller trafik på sajten kontra kostnaderna: är det inte så att merparten av trafiken och serverslitaget etc genereras av icke-betalande medlemmar och icke-medlemmar?

/Richard

Canon har beställt ett antal visningar av oss under en viss period. Vi får bara betalt för antalet visningar. Det är en ingen dålig deal för oss, och inte heller för Canon. De som stänger av reklam får vi inget betalt för, och det känns också rimligt.

Ja, olika medlemskap har olika fördelar. Så kommer det alltid vara.

elmfeldt skrev:
Canon har beställt ett antal visningar av oss under en viss period. Vi får bara betalt för antalet visningar. Det är en ingen dålig deal för oss, och inte heller för Canon. De som stänger av reklam får vi inget betalt för, och det känns också rimligt.

Ja, olika medlemskap har olika fördelar. Så kommer det alltid vara.

Mörke rdom om man har adblock?

Robin Gyllander skrev:
Mörke rdom om man har adblock?

Vadå märker?

Är David otydlig i sitt svar?

Canon betalar x antal kronor för x antal visningar. Om merparten skulle ha adblock så skulle annonsen ligga uppe hela den tid som avtalats i kontrakten. Men om antalet visningar har nåtts innan tiden gått, så försvinner den, eftersom Canon betalat för x antal visningar.

Jeppe skrev:
Vadå märker?

Är David otydlig i sitt svar?

Canon betalar x antal kronor för x antal visningar. Om merparten skulle ha adblock så skulle annonsen ligga uppe hela den tid som avtalats i kontrakten. Men om antalet visningar har nåtts innan tiden gått, så försvinner den, eftersom Canon betalat för x antal visningar.

Ser canon en visning eller inte om man har adblock?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto