Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Regn och dåligt väder.
- Trådstartare MLu
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
en klassiker är att trä en bra genomskinlig plastpåse över kameran o objektivet med öppningen framåt, sätta en gummisnodd längst ut på objektivet, då skyddar du kameran o objektivet men ser reglagen genom den, körde med det tidvis i thailand o det funkade ok med de objektiv jag hadde.
Roine
en klassiker är att trä en bra genomskinlig plastpåse över kameran o objektivet med öppningen framåt, sätta en gummisnodd längst ut på objektivet, då skyddar du kameran o objektivet men ser reglagen genom den, körde med det tidvis i thailand o det funkade ok med de objektiv jag hadde.
Roine
chrissan82
Aktiv medlem
En variant på plastpåsen är väl att bygga sig ett regnskydd med hjälp av plast och ståltråd?
Bygga som ett tak/tält över kameran. Du ser alla reglagen som vanligt och når dom lika lätt. Luftigt, ingen risk för kondens och lättare att komma åt saker och ting.
Har ingen erfarenhet av detta utan vet bara att ståltråd är lätt att bygga saker med
Det kommer se ut lite som "hej kom och hjälp mig", men du ska ju se fotboll så du är i gott sällskap
Bygga som ett tak/tält över kameran. Du ser alla reglagen som vanligt och når dom lika lätt. Luftigt, ingen risk för kondens och lättare att komma åt saker och ting.
Har ingen erfarenhet av detta utan vet bara att ståltråd är lätt att bygga saker med
Det kommer se ut lite som "hej kom och hjälp mig", men du ska ju se fotboll så du är i gott sällskap
quarc
Aktiv medlem
Kanske ett löjligt 'tips' men om det bara regnar små skurar ibland kommer man långt på att bära kameran i remmen över axeln så kameran hänger vid sidan. Dels blir det inga stänk på linsen, dels så skyddas kameran en del av axeln och armen ovanför. Detta bygger ju som sagt var på att det bara duggar lite då och då, samt att man bär kläder som suger upp regndropparna, har man regnkläder så rinner ju dropparna ner mot kameran.
avslutat_bj
Aktiv medlem
Skall man testa regnskydd, så skall man testa i regnskog:
http://www.luminous-landscape.com/locations/amazon-worked.shtml
http://www.luminous-landscape.com/locations/amazon-worked.shtml
styret
Aktiv medlem
skaffa en gammal regnjacka och klipp av ena ärmen plus en bit av axeloket, stoppa in objektivet i ärmen och klipp av vid längsta brännvidden.
har en likadan konstruktion fast i neopren som är ännu bättre tycker jag. tog en kasserad våtdräkt och klippte upp en skåra mitt på ärmen med så jag kan nå zoomen. skönt när man plåtar vindsurfing i lågtryck.
har en likadan konstruktion fast i neopren som är ännu bättre tycker jag. tog en kasserad våtdräkt och klippte upp en skåra mitt på ärmen med så jag kan nå zoomen. skönt när man plåtar vindsurfing i lågtryck.