Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

reflexväst!

Produkter
(logga in för att koppla)

Predden

Aktiv medlem
tjenis... är det någon i detta avlånga som vet vart man kan köpa EN reflexväst med texten FOTO på ryggen? det kostar för mycket att låta trycka enbart en väst.ca 1000+ för en plastväst.. så frågan är.. finns dom "färdiga" att köpa??
 
Om du köper en reflexväst och går till närmaste Intersport butik så brukar de kunna trycka text..
Här hemma i Borås får du ditt namn i 5cm höga bokstäver för 50kr...

Värt att tänka över iaf...
 
Varselväst

Ska du köpa en väst, köp då en som är godkänd (klassad) jag lät ett företag brodera "press" men foto går säkert lika bra. 100kr betalade jag för det.

rtj medflera uppskattar det..


ändrad: la dit priset.
 
Hmm... vad anser arrangörerna om det då? Kommer man in om man nu ska nån vart? När jag fotar fotboll åt en tidning så får jag en väst som det står FOTO på ryggen på som jag sedan lämnar tillbaka.
 
Jag köpte en godkänd väst med trycket FOTOGRAF och sedan min webbadress under, hos en lokal arbetsklädesfirma.
 
Jag ställer mig litet försiktigt undrande till behovet av att trycka upp en reflexväst av följande skäl:

1. Om du är ackrediterad till ett arrangemang där arrangören kräver reflexväst så kommer pressansvarige att förse dig med en sådan

2. Om du arbetar för "pressen" så kommer din arbetsgivare att förse dig med väst.

3. Det enda sammanhang där jag för övrigt kan tänka mig att behovet finns är vid fotografering av olycksplatser mm på vägar. Om du gör det utan uppdragsgivare, så kan jag bara fråga mig VARFÖR ??!

4. Personligen tycker jag det är otroligt löjligt att trycka upp kläder med "PRESS" , "FOTO" mm om man fotograferar privat.

Men det är ju ett fritt land och hittills har jag inte fått skriftligt från högre ort att mitt ord är lag :)
 
Det hela bottnar i att jag har fått ackrediteringen klar till alla tävlingar en mindre klubb arrangerar. ett av deras krav va att man har en gulgrön väst med texten Press eller i mitt fall Foto. Förra året lyckades jag sälja ett ganska stort antal bilder från tävlingarna. Klubben har ingen pressansvarig och jag arbetar inte för någon,
 
Stoffe69 skrev:
Personligen tycker jag det är otroligt löjligt att trycka upp kläder med "PRESS" , "FOTO" mm om man fotograferar privat.

Jag fotograferar privat och jag har en illorange reflexväst (Jobman) som det står FOTO med stora svarta bokstäver på ryggen.
Jag använder den endast då jag fotograferar motorsport och står på startplattan eller vid något hinder tillsammans med funktionärerna, allt för att jag inte skall misstolkas som just funktionär.

Jag har även en svart t-shirt med stort vitt FOTO samt min hemsidesadress tryckt på ryggen. Denna använder jag då jag fotograferar annat än motorsport, t.ex. vid fototräffar eller liknande.

Jag vet folk som broderar/trycker FOTO, PRESS och liknande på precis allt. Kläder, väskor, bälten (you name it) och det tycker jag är att gå till överdrift...
 
Oj volket motstånd det var till att trycka upp en liten väst då haha!
En anledning till o ha en egen är ju helt klart om det ska fotas kravaller eller annat skoj.
Inte för att det skyddar en från länsmans batong, men det hjälper lite i alla fall.
 
Jag har också en reflexväst i väskan, står iofs bara tidningens namn i litet tryck men det får räcka. Smidigt att ha om man är ute privat och hamnar vid nåt som kan vara av intresse. Som Joakim skrev så uppskattar räddningstjänsten det nåt enormt.
 
Stoffe69 skrev:
3. Det enda sammanhang där jag för övrigt kan tänka mig att behovet finns är vid fotografering av olycksplatser mm på vägar. Om du gör det utan uppdragsgivare, så kan jag bara fråga mig VARFÖR ??!

HERRE GUD!
Jag jobbar frilans och ingen av mina kunder tänker ge mig en reflexväst! Jag köper mina egna kläder...

Hur tror du egentligen att nyhets och pressfoto fungerar? Det är faktiskt majoriteten frilans när det händer utanför kontorstid.
 
Det finns reflexband/tyg att köpa på metervara om man vill vara flink i fingrarna och göra själv. Kolla din textilhandlare.
 
kan ingen slänga upp nån bild på västarna?
de varselvästar jag finner är det aningen mycket "bygg" över.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.