Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Reflekterande produktbilder
- Trådstartare Reben002
- Start datum
kidroyale
Aktiv medlem
Visst kan man använda en glasskiva, men problemet kan bli att du kan få dubbla reflektioner av glaset som troligtvis inte är supertunnt. Svart plexi används ibland men jag vet faktiskt inte var man får ta i sånt i Sverige.
Om det inte är så stora föremål som ska vara med i bild kan du prova att köpa någon svart plastfilm eller folie som har en blank yta, borde finnas t ex på Mattonbutiken eller konstnärsaffärer. AIFO och Cyberphoto säljer en bakgrund som heter Lastolite Colorgloss men den verkar bara finnas i några kulörer, inte svart, vad jag vet.
Lycka till.
Om det inte är så stora föremål som ska vara med i bild kan du prova att köpa någon svart plastfilm eller folie som har en blank yta, borde finnas t ex på Mattonbutiken eller konstnärsaffärer. AIFO och Cyberphoto säljer en bakgrund som heter Lastolite Colorgloss men den verkar bara finnas i några kulörer, inte svart, vad jag vet.
Lycka till.
snap01
Aktiv medlem
det finns tex avtonande bakgrunder i plast på yfo som du kan använda glas skiva på. Sedan så kan du belysa med en blixt under eftersom den släpper igenom ljus. Vill du så kan du även köpa färgad folie ( du sätter framför blixten) så kan du ha annan färg på ljuset underifrån. Bakgrunden som är tonad är i storlek ca 80x140 om jag inte minns fel.
snap01
Aktiv medlem
Du kan även använda pappfonder som finns på konstnärsbutiker att köpa. Det är bara att testa sig fram. Jag gjorde ett jobb med att fota dyra smycken och man lär sig en del på resans gång. Har du flera blixtar så kan du dels belysa under skivan, lägga en blixt från ena hållet och sedan en till för att sätta en skugga.