Annons

RED stillbildskamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser lite väl stort ut. Och inte så ergonomiskt.
Den första ser väl tok-ergonomisk ut? Att den är kantig där man inte håller i den spelar ju ingen roll. Sen är det svårt att avgöra hur stor den är. Jag skulle tro att den är mindre än vad den ser ut att vara, eftersom greppet annars skulle vara vansinnigt långt på höjden.

En intressant sak är sökaren. Den är med största sannolikhet elektronisk, och man undrar hur bra den är. Kommer kräsna stillbildsfotografer att gilla den?

Priserna är ju ytterst preliminära och knepiga att tolka, men om jag förstår rätt så ligger brain only på 2500 USD för sensorn som är 10x5 mm ca. Ungefär APS-C och lite större 7000 USD. FF 12000 USD.

Vad är det som tillkommer till Brain förutom gluggar för att kunna fota? Tacksam om någon som begriper kan tolka, jag blir kollrig av att bläddra upp och ner på sidan.

Bli nu inte chockade om det bara dyker upp en Scarlet med fast optik och en Epic med större sensor inom de närmaste åren. Red är knappast kända för att kunna leverera i stor skala.

Vad är det som tillkommer till Brain förutom gluggar för att kunna fota?
Allt!:) Grepp, sökare, LCD, I/O modul, batteri modul, CF modul, REDmote, etc, etc... :) Du får nog fördubbla "brain" priset för att få en fungerande kamera. Plus optik (som du antagligen redan har om du använder Nikon eller Canon).

Värt att notera kan ju vara att man antagligen inte får någon autofokus med RED. Alternativt att man får samma typ av autofokus som sitter i vanliga kompakter.

Värt att notera kan ju vara att man antagligen inte får någon autofokus med RED. Alternativt att man får samma typ av autofokus som sitter i vanliga kompakter.

Såvitt jag förstår är det enbart med 35 mm/FF Scarlet som AF-objektiv finns tillgängliga. Flera av dem anges dessutom ha bildstabilisering. Om detta stämmer är det alternativet också det enda jag skulle kunna tänka mig att överväga.

Såvitt jag förstår är det enbart med 35 mm/FF Scarlet som AF-objektiv finns tillgängliga. Flera av dem anges dessutom ha bildstabilisering. Om detta stämmer är det alternativet också det enda jag skulle kunna tänka mig att överväga.

Vart hittade du infon om af? jag hittade inget när jag rotade runt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar