Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
RAW funkar inte....
- Trådstartare nettan78
- Start datum
nettan78
Aktiv medlem
Om du bara skall flytta fotona till datorn kan du använda dig av en separat kortläsare.
jag vill kunna arbeta med dom i RAW oxå, i ps eller liknande. går det bra med en kortläsare då?
Zebulah
Aktiv medlem
Om du skall jobba med dem så brukar man alltid flytta över filerna till datorn och/eller en extern hårddisk för minneskorten kommer liksom att bli fullt rätt snart.
Om du inte kan jobba med dem i det bildbehandlingsprogram du har så beror det på att programmet inte förstår dina filer ännu och då får du vänta tills leverantören fixat den biten. Om RAW-filen är likadant uppbyggd som någon annan modell från samma kameratillverkare så kan man ibland komma runt problemet genom att editera direkt i RAW-filerna och byta ut kameramodellen mot en som bildbehandlingsprogrammet känner till. Det är dock inget jag rekommenderar någon att göra om man inte är helt säker på vad man gör utan använd då det program som följer med kameran och vänta till Adobe släpper en uppdaterad RAW-hanterare.
Om du inte kan jobba med dem i det bildbehandlingsprogram du har så beror det på att programmet inte förstår dina filer ännu och då får du vänta tills leverantören fixat den biten. Om RAW-filen är likadant uppbyggd som någon annan modell från samma kameratillverkare så kan man ibland komma runt problemet genom att editera direkt i RAW-filerna och byta ut kameramodellen mot en som bildbehandlingsprogrammet känner till. Det är dock inget jag rekommenderar någon att göra om man inte är helt säker på vad man gör utan använd då det program som följer med kameran och vänta till Adobe släpper en uppdaterad RAW-hanterare.
TA0
Aktiv medlem
Här är en annan tråd som behandlar samma fråga:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=97747#post1209922
---/Thomas
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=97747#post1209922
---/Thomas
nettan78
Aktiv medlem
.....som följde med camran innehåler ZoomBrowser och CPP.
Installera och använd dom tills din Photoshop CameraRaw blir uppdaterad till 1000-Raw-förmat
fick ingen installationsskiva med kameran :-(
nåt annat förslag hur man kan göra i så fall?
Raderad14
Avslutat medlemskap
Fick du inte? Senaste Camera Raw till PS är 4.5; men jag är osäker om den stödjer EOS 1000D.
Det dyker säkert upp någon som vet..............
Tonyeagle
Aktiv medlem
Där du lägger dem
Bilderna hamnar där du lägger dem. Det är bara att markera och dra dem dit du vill lägga dem. Kortläsaren hittar du i "den här datorn" om du kör med windows. Sedan öppnar du ett nytt fönster i mina dokument och för över dem till den mapp du vill lägga dem i. Kommer det upp en ruta med automatisk nedladdning eller liknande kan du stänga denna. Har du inte fått en skiva med Canons egen raw-filhanterare så kan du hämta en där du köpte kameran. Det ska alltid ingå då man köper en Canon.
Bilderna hamnar där du lägger dem. Det är bara att markera och dra dem dit du vill lägga dem. Kortläsaren hittar du i "den här datorn" om du kör med windows. Sedan öppnar du ett nytt fönster i mina dokument och för över dem till den mapp du vill lägga dem i. Kommer det upp en ruta med automatisk nedladdning eller liknande kan du stänga denna. Har du inte fått en skiva med Canons egen raw-filhanterare så kan du hämta en där du köpte kameran. Det ska alltid ingå då man köper en Canon.
nettan78
Aktiv medlem
jag köpte min kamera på kameraexperten.se och när jag ringde dit o ville ha en svensk manual till kameran så var han väldigt otrevlig o inte till stor hjälp. så jag antar att man inte ens får den den här skivan heller av dom :-(
jag har kollat i den här datorn många ggr nu men där finns inget alls. bara massa flyttbara disker som e tomma....
Raderad14
Avslutat medlemskap
jag köpte min kamera på kameraexperten.se och när jag ringde dit o ville ha en svensk manual till kameran så var han väldigt otrevlig o inte till stor hjälp. så jag antar att man inte ens får den den här skivan heller av dom :-(
jag har kollat i den här datorn många ggr nu men där finns inget alls. bara massa flyttbara disker som e tomma....
Där ser man :-(
Definitionen på en "expert" är en som är långt hemmafrån......
Jag kann slå han på käften, om du vill. Visst skal han levrera Canon´s programvara, Engelsk eller Svensk spelar mindre roll, i denna sammanhang.
nettan78
Aktiv medlem
Där ser man :-(
Definitionen på en "expert" är en som är långt hemmafrån......
Jag kann slå han på käften, om du vill. Visst skal han levrera Canon´s programvara, Engelsk eller Svensk spelar mindre roll, i denna sammanhang.
ja det e skitsurt nu när jag sitter här o vet inte vad jag ska göra :-(
Raderad14
Avslutat medlemskap
ja det e skitsurt nu när jag sitter här o vet inte vad jag ska göra :-(
Sova på saken?
nettan78
Aktiv medlem
Sova på saken?
hur kommer man åt raw filerna med ps cs3?