Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

RAW-bilder i photoshop!

Produkter
(logga in för att koppla)

emigus

Aktiv medlem
Hallå.
Har en Nikon D50. Kan inte öppna bilderna jag tagit i RAW-format i Photoshop. Behövs det något plugin? Vart hittar man det i så fall? Orkar inte leta på nätet, så skriv ner adressen! Tack!
 
Inte trött längre!!!

Åååh, ursäkta att jag var så slö, men jag var rätt trött förut.
Jag har Adobe Photoshop CS Svensk version.
Hittade ett plugin på Adobes hemsida som funkade om man hade CS 2, dock inget till vanliga CS. Därför blev jag så trött förut. Så, har ni några tips på vilket plugin man kan använda eller hur man nu ska bära sej åt? Skriv ut adressen du som somnade förut, är du snäll!
 
Det går nog bra att ladda ner Adobes egen DNG-läsare och konvertera D50-rawen till .dng-filer och sedan öppna dem i Photoshop CS. .dng är Adobes eget RAW-format och är väl en öppen standard.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.