ANNONS
Annons

Randigt brus från 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker det ser 1000x bättre ut än ISO 3200 film, för ISO 3200 film är (enligt min mening) helt och hållet oanvändbart.

Jag har inte sett några som helst störande ränder i mina ISO 3200-bilder.

Att iso3200 inte funkar om man inte ställer in en custom-inställning tycker jag tyder på att man rör sig i ett ytterlighetsområde som kanske inte alltid funkar 100%igt.

Damocles skrev:
Oavsett om det är bättre eller sämre än på föregående tycker jag det är dåligt, alldeles för fyrkantigt och inte direkt ergonomiskt. Tacka vet jag 1D eller en batterigreppet till vanliga eos33.

Förstår inte varför Canon har sådan dålig ergonomi på sina digitalkameror. Kunde lika gärna ha en tegelsten i näven. Nikon ligger långt före ergonomiskt.

hkkbs skrev:
Förstår inte varför Canon har sådan dålig ergonomi på sina digitalkameror. Kunde lika gärna ha en tegelsten i näven. Nikon ligger långt före ergonomiskt.
Jag är av en helt annan uppfattning, nikonkamerorna (D100/D70) har för snålt tilltagna grepp och sämre placerade reglage.

D70 saknar t.o.m. vertikalgrepp..så mycket sämre än så kan det inte bli.

Såja, nu handlar den här tråden om brus i 20D, det där andra kan ni ta i vs-forumet.

kanske lösning...

Tjena!

såg detta på dpreview.com

Canon EOS 20D firmware update version 1.1.0
What has been changed in version 1.1.0 of the firmware?

A: It includes the following additions/improvements:

The phenomenon of horizontal line noise appearing in images taken at high ISO settings while using the internal flash has been fixed.
NOTE:

Kanske värt ett försök!
mvh Robban

Hur är det med detta med ränder? Kan jag köpa en Canon 20D med gott samvete? Vid lägre ISO är det inget problem eller? Om man använder gråkort och exponerar rätt så ska det väll vara ännu mer tillförlitligt?. På dpreview.com finns det folk som säger att de inte köper 20D pga. att de hört mycket om ränderna och inte gillar det.. Någon hade sett på flera bilder från olika fotografer att felet var liknande..

Hur är det med firmware uppgraderingen, blev det bättre med den? Vilken är den senaste?

/Magnus

Magnuz skrev:
Hur är det med detta med ränder? Kan jag köpa en Canon 20D med gott samvete?

Vad finns det för alternativ? :)

Vid lägre ISO är det inget problem eller?
Om man använder gråkort och exponerar rätt så ska det väll vara ännu mer tillförlitligt?.

Det uppträder bara ibland vid ISO 3200, har aldrig sett det på 1600.

På dpreview.com finns det folk som säger att de inte köper 20D pga. att de hört mycket om ränderna och inte gillar det.. Någon hade sett på flera bilder från olika fotografer att felet var liknande..

Det finns många knäppgökar som är hellt verklighetsfrämmande.

Problemet existerar men försvann nästan helt med senaste uppgraderingen. Uppstår det har duu antagligen underexponerat på iso 3200....

Det gäller alltid att exponera rätt.

Att hänga upp sig på en detalj på detta sätt som en del gör blir löjligt om man inte uteslutande plåtar på iso 3200 som en jazzfotograf kanske.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar