Annons

Ramar

Produkter
(logga in för att koppla)

TrueBluesare

Aktiv medlem
Alla butiker har verkar endast ha i ramar i 4:3 format. Är det någon vet var man kan köpa ramar i 2:3 format, 30*20, 50*33, 75*50cm?

Första gången jag säger det här, gammal som jag är men..
..sök på detta. jag säger det för att jag vet att du får många svar fort och vissa är pinfärska.

Ett litet svar tillhör väl "hyffs" iofs. passepartoun håller oftast 2:3 medan ramen håller 4:3. Bara att välja.

Första gången jag säger det här, gammal som jag är men..
..sök på detta. jag säger det för att jag vet att du får många svar fort och vissa är pinfärska.

Jag har sökt och letat efter butiker, men imte hittat.
För ett år sedan hade i alla fall Gallerix, men inte längre.
Det verkar inte finnas ramar i önskat format i vanliga butiker?

Jag har sökt och letat efter butiker, men imte hittat.
För ett år sedan hade i alla fall Gallerix, men inte längre.
Det verkar inte finnas ramar i önskat format i vanliga butiker?

Vad Fredrik nog menade var att om du söker lite i diskussionsforumen här så har frågan diskuterats många gånger. Senast för bara några dagar sedan.

Som Fredrik också påpekade, om du har en bild i 2:3 format vill du normalt sett INTE ha en ram i samma format. Du måste lägga till utrymme för en passepartout och då blir ytterramens mått mera logiskt.

Kolla lite mer på Gallerix ellr Clas Ohlson, där finns ramar OCH passepartout som passar till bilder i 2:3 format.

Passepartouter ja.

20x30 = 2:3
30x40 = 3:4

20x30 plus 5cm passepartout runt om blir 30x40..:)

Vill man inte ha passepartout får man hitta en ram i rätt proportioner (inte så lätt), bygga en själv (något lättare kanske), beställa en in rätt proportioner (ganska lätt) eller beskära (väldigt lätt) ;)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto