Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ramar till Photoshop
- Trådstartare Konke
- Start datum
Konke
Aktiv medlem
Vad för ram tänker du på. Det finns ju tusentals varitanter.
Själv kör jag en stroke på 1 px på mina bilder. Ser fint ut tycker jag.
Markera hela bilden, sedan in på edit/stroke där anger jag 1 px och "inside"
voila
Uttryckte mig lite oklart. Tänker på lite mer estetiska ramar, något i stil med en polaroidram, eller någon ram som ger intrycket av att bilden är sliten på kanterna. "Analoga ramar" eller hur jag ska förklara det, med siffror på sidorna och tal som berättar vilken bild det är. Inte bara en "Photoshop-canvas" utan något mer artistiskt tilltalande som ger spänning åt bilderna för att vara lite drastisk.
wfrank
Aktiv medlem
Hmm du nämner flera varianter här. Men enklaste polaroidramen får du med bakgrunden inställd på vitt och sedan "canvas size" där du väljer hurm många pixlars bredd du vill ha. Ta sen textverktyget och skriv vad som helst på ramen.
Sliten look brukar fixas med textures, sök på det så kan du hitta otaliga varianter...
Sliten look brukar fixas med textures, sök på det så kan du hitta otaliga varianter...
Konke
Aktiv medlem
Hmm du nämner flera varianter här. Men enklaste polaroidramen får du med bakgrunden inställd på vitt och sedan "canvas size" där du väljer hurm många pixlars bredd du vill ha. Ta sen textverktyget och skriv vad som helst på ramen.
Det i sin tur kräver lite tid och estetiska kunskaper. Tänkte ifall det fanns något klart, högupplöst som man kunde lägga till, eventuellt justera efter egna önskemål.
Jag ser lite då och då bilder med sådana snygga ramar. Menar du att de flesta gör sina egna från scratch?
Tony Rosendahl
Aktiv medlem
Brukar finnas en hel del snygga och roliga ramar att ladda ner i psd-format.Det i sin tur kräver lite tid och estetiska kunskaper. Tänkte ifall det fanns något klart, högupplöst som man kunde lägga till, eventuellt justera efter egna önskemål.
Jag ser lite då och då bilder med sådana snygga ramar. Menar du att de flesta gör sina egna från scratch?
Googla "photoshop" samt "frames" så kanske du hittar en del.
Kan också tipsa om tex www.heroturko.org/frames där man kan hitta en del
(finns en del andra sidor också bl.a. gfxtra.com, lordofdesign.com osv)
Konke
Aktiv medlem
Brukar finnas en hel del snygga och roliga ramar att ladda ner i psd-format.
Googla "photoshop" samt "frames" så kanske du hittar en del.
Kan också tipsa om tex www.heroturko.org/frames där man kan hitta en del
(finns en del andra sidor också bl.a. gfxtra.com, lordofdesign.com osv)
Det jag sökte efter, mången tack!
Micke7406
Aktiv medlem
Det jag sökte efter, mången tack!
Har virus kollat den sidan och hittat mycket otrevligt. "VARNING"
Konke
Aktiv medlem
Hittade även dessa länkar:
http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2010/photoshopplugin-photoframe/
http://www.moderskeppet.se/photoshop/grunge/6.php
(inga virus påträffade)
http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2010/photoshopplugin-photoframe/
http://www.moderskeppet.se/photoshop/grunge/6.php
(inga virus påträffade)
Tony Rosendahl
Aktiv medlem
Man ska ALLTID viruskolla det man laddar ner!Har virus kollat den sidan och hittat mycket otrevligt. "VARNING"
Har laddat ner mycket som varit helt okej på den och andra sidor, nån enstaka gång har det varit virusvarningar, men det har främst varit på programvaror!
Marcus_Nilsson
Aktiv medlem
Du kan även använda kakforms verktyget i photoshop elements om du har den versionen för att skapa dina egna "slitna" ramar.
andersgalmen
Avslutat medlemskap
För att få fart på det hela kan man använda sig av Actions (makron), dvs spela in det du gör och applicera samma moment på nästa bild genom att klicka på play, mycket användbart för den som gör samma sak med alla bilder.