Annons

Radera blilder i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

xp2002

Medlem
Är inte helt bevandrad i Lightroom...Kan någon vänlig själ besvara följande fråga?

Rensade i mina mappar i Lightroom igår men efter 3-400 raderade bilder kom jag på att jag valt fel alternativ när rutan om radering kommer upp. Jag valde remove istället för delete from disk... Bilderna ligger alltså kvar i mapp på hdd men är borta från Lightroom.

Har testat att synka mappar men då finns bara alternativet att återimportera de bilder jag tagit bort från Lightroom. Jag vill ju ta bort bilderna från hdd.

Måste jag sitta å ta bort bilderna manuellt i utforskaren? Säg att det inte är så...plz!

Återimportera dom och direkt efter så markerar du alla senaste importerade bilderna och väljer DELETE.

/Stefan

Återimportera dom och direkt efter så markerar du alla senaste importerade bilderna och väljer DELETE.

/Stefan

Ja det kan jag ju göra, för jag antar att det går att sortera efter senast importerat då?

Det jag vill undvika är att LR vid återimporten skriver över de ändringar jag gjort på de foton jag vill ha kvar.

Tack för svar!

I importdialogen väljer du lägg till från (din hårddisk) till (där du brukar lägga bilderna) och kryssar i "ignorera misstänkta dubletter" eller likn. så ska du bara få med bilder som ligger på hårddisken men som inte är med i lightrooms katalog.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto