Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Råd och synpunkter emottages

Produkter
(logga in för att koppla)

Jahkov

Medlem
Nu verkar det som om jag kommer att ta ytterligare ett steg in i den digitala världen.
Har fotograferat en hel del med digital kamera, men nu vill jag ha en digital systemkamera med.
Har fotograferat med analog systemkamera i många år och min gamla "järn-kamera" (Konica TC) har aldrig någonsin svikit mig. Men mina digitala kompaktkameror verkar ha en livslängd på i snitt två år. Sen är dom spruckna och trötta. Så jag vill nog inte ha någon plastkamera om man säger.

Min budget ligger på runda slängar 5-7tusenlappar på ett kamerahus. Jag köper gärna begagnat, och större än A4 kommer jag förmodligen aldrig skriva ut.
Har fullständigt kärat ner mig i canon EOS1D och Nikon D2. Ligger som gjutna i mina händer.
Reptilsnabba och finns till rätt pengar.

Men flera av mina bekanta skakar på huvudet... Köp Nikon D200, köp eos40d köp dittan och dattan.
Någon har t.o.m. föreslagit att köpa en eos450 med en ordentlig försäkring.

Men jag vill inte ha en miljard finesser som jag aldrig använder. Bara en redig rejäl kamera som ger bra bilder och som aldrig sviker.
Någon som förstår hur jag tänker och som kan ge lite vägledande råd??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.