Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rätten att annonsera (var "Jag har en fråga")

Produkter
(logga in för att koppla)

Serkan Günes

Avslutat medlemskap
Jag har en fråga

Jag skriver ner det mejlet som jag fick i morse!

[personligt brev raderat av admin]

Mina frågor är:

Får jag inte annonsera mina prylar tills jag säljer dem?
Har han rätt att kalla min kamera för "skit" ?

Mvh
Serkan Günes

Vad du anonnserar och till vilket pris är din ensak anser jag. Däremot bör du inte lägga ut mail som du fått ordagrant som du har gjort här, heller inte identifiera personen (hur korkat han/hon än har skrivit) - rapportera det till redax istället.

jkene skrev:
Däremot bör du inte lägga ut mail som du fått ordagrant som du har gjort här, heller inte identifiera personen (hur korkat han/hon än har skrivit) - rapportera det till redax istället.
Ett sånt mejl skrevs knappast i "förtroende" (eller dylikt) så enligt Min uppfattning om god moral och netikett så är det helt OK att offentliggöra något dylikt. Tycker till och med att det kan vara bra då offentlighetens ljus många gånger "hjälper" oss att tygla våra impulsiva, och många gånger totalt onödiga, känslor.

Den personliga integriteten är viktig men kan överdrivas ibland... enligt min mening då :)

En medlem skrev ett tämligen brutalt mail om denna annons (om jag förstått det rätt - Serkan får bekräfta): http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=28741.

Poängen var att det tydligen är ett rövarpris som inte ens en amatör skulle gå på. Vad jag förstår handlar det om ganska avancerad utrustning och 1500 låter inte som ett rövarpris, men så är jag ju också en amatör :)

Hej!

Ja Kenneth. Du har förståt det hela situationen rätt.
Det handlade om en annons som jag brukar förnya några gånger i veckan för att sälja min kamera, Konstigt att annonsen störde nån annan användare här på FS. Sen fick jag ett oartig mejl som innehåller fula ord enligt min mening! Jag tycker att man ska antingen visa intresse för annonsen eller låta den bli! För att det där var ingen bild som man ska kommentra fritt utan en helt vanlig annons!

Mvh
Serkan Günes

Ok, då är jag med.

Killen har förstås rätt att kalla vad han vill "skit" även om det är barnsligt. Det är väl bara att ignorera sådana mail? Att hänga ut killen här på forumet som hämnd ligger enligt mig på samma nivå som att skriva brev av den typen.

MVH

Johnnie

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto