Fr0jjy
Medlem
Jag har ett Canonobjektiv (70-300 IS) som varit defekt sedan köpet för 5 veckor sedan. Jag ville reklamera och få pengarna tillbaka efter 3 veckor men butiken sa att de måsta undersöka att det var defekt, varefter det skickades på service. Nu är det åter och verkstan har "justerat optiken". Felet är emellertid kvar. Jag har pratat med Canon som säger att de känner till felet (suddigt i stående läge) men att de inte har någon lösning idag.
Enligt konsumentrådgivaren har jag rätt att få pengarna tillbaka då detta fel inte var något jag förväntade vid köpet. Jag vill vässa argumenten innan jag besöker butiken i morgon. Vilka paragrafer skall jag hänvisa till i konsumentköplagen? Vad kan jag hota med? Eftersom Canon inte har någon lösning eller fixat modellen vill jag inte ha något nytt objektiv utan pengarna tillbaka.
Enligt konsumentrådgivaren har jag rätt att få pengarna tillbaka då detta fel inte var något jag förväntade vid köpet. Jag vill vässa argumenten innan jag besöker butiken i morgon. Vilka paragrafer skall jag hänvisa till i konsumentköplagen? Vad kan jag hota med? Eftersom Canon inte har någon lösning eller fixat modellen vill jag inte ha något nytt objektiv utan pengarna tillbaka.