scrappy
Aktiv medlem
Jag har köpt en vara i en fotoaffär i Stockholm. Vill helst inte nämna varken typ av vara eller affär just nu.
Tyvärr funkar varan inte som den ska, den har nu varit hos Canon RCC två gånger och en gång på Centralservice i Upplands Väsby. Den har inte kunnat repareras. Canon har nu skickat ärendet vidare till specialister i Holland.
Jag läser på konsumentverkets sida följande:
"I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar."
"Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök."
Felet finns nu kvar efter tre reparationsförsök, så då borde det vara ett solklart fall, eller? Jag vill vässa argumenten inför mitt möte med kameraaffären. Jag vill ha en ny vara!
Red. ...och ja, felet är av väsentlig betydelse.
Tyvärr funkar varan inte som den ska, den har nu varit hos Canon RCC två gånger och en gång på Centralservice i Upplands Väsby. Den har inte kunnat repareras. Canon har nu skickat ärendet vidare till specialister i Holland.
Jag läser på konsumentverkets sida följande:
"I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand köparen som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar."
"Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök."
Felet finns nu kvar efter tre reparationsförsök, så då borde det vara ett solklart fall, eller? Jag vill vässa argumenten inför mitt möte med kameraaffären. Jag vill ha en ny vara!
Red. ...och ja, felet är av väsentlig betydelse.