Tobbe.T
Aktiv medlem
Är för tillfället långtidssjukskriven, o har när den går ut A-kassa att vänta =/
Tidigare i mit tliv har jag sålt ett par bilder till div tidningar, o då har man inte behövt tänka då man jobbat med annat dagtid.
Men nu när man är sjukskriven eller arbetslös, vad händer då om man lyckas sälja ngn bild?
Räknar försäkringskassan eller A-kassan det som ett "jobb"?
Eller är det bara o plåta på o sälja så gott det går?
Likssom...jag har kameran med mig överallt det händer ngt. Är ofta på konserter eller andra events. O det gör jag juh kvälls o helgtid.
O det inkräktar inte på min sjukskrivning eller så att jag gör det om man säger så...
Även om jag inte har kameran med mig så går jag juh på dessa saker.
Fotar juh som en hobbygrej. Älskar att fota, o får man ett erkännande att en bild är så bra att ngn vill köpa den är det juh en bonus.
Men vad gäller i detta läge. Räknas en såld bild som ett "jobb" i detta läge?
/Tobbe
Tidigare i mit tliv har jag sålt ett par bilder till div tidningar, o då har man inte behövt tänka då man jobbat med annat dagtid.
Men nu när man är sjukskriven eller arbetslös, vad händer då om man lyckas sälja ngn bild?
Räknar försäkringskassan eller A-kassan det som ett "jobb"?
Eller är det bara o plåta på o sälja så gott det går?
Likssom...jag har kameran med mig överallt det händer ngt. Är ofta på konserter eller andra events. O det gör jag juh kvälls o helgtid.
O det inkräktar inte på min sjukskrivning eller så att jag gör det om man säger så...
Även om jag inte har kameran med mig så går jag juh på dessa saker.
Fotar juh som en hobbygrej. Älskar att fota, o får man ett erkännande att en bild är så bra att ngn vill köpa den är det juh en bonus.
Men vad gäller i detta läge. Räknas en såld bild som ett "jobb" i detta läge?
/Tobbe