Blev en fin diskution det här.
Känns bra att man har medhåll från många håll iaf!
I mitt fall är det just en utmattningsdeppresion som ligger bakom sjukskrivningen.
Gick in i väggen totalt efter år av stress o press, o som kronan på verket en familkekatastrof DELUXE.
Kan knappt sova, kan inte slappna av, mår as rent allmänt.
Är för tillfället ute på arbetsprövning ngra timmar om dagen. Är minst sagt oregelbundet när jag klarar att gå dit.
O som andra här redan har nämt, så rekomenderar läkare etc faksikt att man ska sysselsätta sig. För att enbart sitta hemma mår man bara sämre av.
Grejen med en sån här "åkomma", är juh att när jag känner mig ok, vilket faksikt händer, så vill man ta till vara på det.
O då jag har ett stort fotointresse, samt älskar att vara ute, så tar man tillfället i akt.
Många menar juh då på att "när man känner sig ok", så ska man jobba.
Jo, det är lättare sagt än gjort, då stunderna då jag är så pass "bra" är oregelbundna, o kan infalla kl 03 på natten, likväl morrgontid. O då jag kan, så går jag på min arbetsprövning.
O vad jag gör på min fritid utöver det anser jag faksikt vara upp till mig.
Det jag tycker är mest tragiskt, är hur folk kan ha så förutfattade meningar bara för att en person är sjukskriven.
Visst att det ska ändras så man kan jobba ändå, så gott det går. Men vissa åmkommor går det inte o göra så mycket åt.
I mitt fall så lever jag på de få stunder som skänker glädje så att säga.
Skulle jag bara sitta hemma jämt, "för det är så en sjukskriven skall göra", så skulle ni få läsa dödsrunan i tidningen rätt omgående.
O sen där där med att sälja bilder. Så är det juh lite som så, att jag är ingen frilansande fotograf på så sätt. Har tidigare i livet sålt ngra bilder, men då är det just det där att man är på plats när ngt händer, o ingen annan fotograf är det O då snackar vi rena sammanträffande eller ren tur.
Går aldrig ut o planerar att jag skall tjäna pengar.
Men likväl så har jag med mig kameran för det är ett intresse, som jag mår bra av.
O som jag skrev tidigare, så har t.o.m läkarna sagt åt mig att aktivera mig när jag kan & orkar, så jag inte sitter hemma o klappar igenom totalt.
O för att klargöra mer, så jag har inte pratat med FK eller ngn all som detta. Är inget jag planerar att göra. Utan snarare bara ren nyfikenhet.
/Tobbe