Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rädda min semester, utan laddare på Gotland!

Produkter
(logga in för att koppla)

rothman

Medlem
Hej

Har precis kommit till Gotland och upptäckte att jag glömt laddaren till min EOS 300D. Skall tillbringa två veckor här med familjen.

Är det någon Gotlänning som kan hjälpa mig? Är beredd att åka vartsomhelst för att få ladda en gång eller två.

Vänliga hälsningar Anders

Svara till [email protected]

tips

Om du inte får tag på en laddare så kan du stänga av displayen och strunta i att titta på bilderna. Batteriet varar då mer än hela minneskortet ( 512mb ) om man inte tar med blixt hela tiden.

/ Calle

ps jag var på öland í en vecka utan att ladda batteriet en enda gång och jag tog ganska många bilder ds

batteri

Nej man kan inte det tyvärr. Men det är ett canon "standard" batteri BP-511 som finns i många andra prylar typ videokamera och andra kameror.

Hej

Tack för tipset med displayen. Men tyvärr så är kapaciteten nere i 25% typ redan nu, första dagen på semestern.

/anders

Det måste finnas en affär där som säljer sånna kameror och batterier. Du kan säkert fråga om du får ladda det i en affär en stund. Det tar ju inte så himla lång tid att ladda ett helt tomt batteri. typ 45 minuter eller en timma.

Jag köpte förresten ett piratbatteri på cyberfoto för bara några hundralappar typ tvåhundra nått. Så nu har jag två batteri .. gött att ha faktist :)

Om du beställer ett piratbatteri från scandinavian photo så kan dom säkerligen skeppa det till dig ganska snabbt men nu är det ju tyvärr lördag så bästa tipset är att göra som Calle säger. Hitta en fotoaffär som kanske kan låta dig ladda batteriet en stund eller 2 =)

Om man söker efter medlemmar här på FS som kommer från Gotland så finns det 152 stycken. Det kanske finns några digitala EOS:ar (med batteriladdare) bland dem?

Hej

Hemlins fotoaffär i Visby borde nog kunna hjälpa dig, tycker jag.
Läste på Gotland förra året och de höll med bra service till oss.
Lycka till! w

Undras om det finns fotohandlare på Gotland eller om Gotland helt saknar civilisation och om dessa kan tänka sig att ladda upp dit batteri mot en liten ersättning?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar