Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Quantaray???

Produkter
(logga in för att koppla)

maak

Aktiv medlem
Har hittat en begagnad 70-210 zoom 2,8, står i texten till annonsen att det är Sigma som tillverkar. Är det skräp eller? Hittar ingen recension någonstans.

Quantaray objektiv.

Finns det någon som vet något? är det bara skräp eller? Priset ligger på 2500:-. i USA
Man blir ju lite misstänksam, ett 70-210 2,8 så billigt.

Så vitt jag vet är Quantaray något slags alternativ varumärke för Sigma i amirikat. I värsta fall för sekunda produkter, men det vet jag inte.

Kolla på recensionerna för Sigmas 70-210 för att skapa dig en bild. Jag vill minnas att de inte är översvallande positiva.

Sigmas motsvarighet fick ganska bra kritik, bra skärpa o.s.v. men tungt.
Är det någon som vet mer?

Är det bara namnet som skiljer så är ju priset kanonbra, kanske värt att prova.

Tycker du att det är skräp ?

Huvudsaken är väl om du är nöjd med resultatet, och inte vad nördar som jag tycker :)

Tack för svaren, hann inte köpa det, såg det på ebay, USA. Kanske var tur det. Jag är på jakt efter något liknande och har en kompis son är i staterna ett par veckor och skulle kunna ta hem det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar