Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Publicerad bild utan tillstånd, Svt
- Trådstartare Crescos
- Start datum
Peter-L
Aktiv medlem
Med tanke på att det är Svt, som använt dina bilder och de säkert vet vad som gäller så... Och, om det är använt i ett "inslag", dvs sänt i TV.... så tycker jag nog att du kan köra på. Inte oskäligt men... Satt i relation till kostnad för att plublicera ett inslag så... Och TV måste ju vara en form av "masspublicering".
Varför inte 3000 per bild? Din rättighet kvarstår och därför vet de att be om ett pris. De har ju de fakto redan gjort fel och publicerat så... Vad har du att förlora?!!
Varför inte 3000 per bild? Din rättighet kvarstår och därför vet de att be om ett pris. De har ju de fakto redan gjort fel och publicerat så... Vad har du att förlora?!!
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Rätt! Pruta inte med dig själv så begär 3000 kr per bild så kommer SVT att kontra med ett lägre bud, som kanske är bättre än du tror.
Med tanke på att det är Svt, som använt dina bilder och de säkert vet vad som gäller så... Och, om det är använt i ett "inslag", dvs sänt i TV.... så tycker jag nog att du kan köra på. Inte oskäligt men... Satt i relation till kostnad för att plublicera ett inslag så... Och TV måste ju vara en form av "masspublicering".
majortom
Aktiv medlem
SFFs prisguide (visserligen 2008, men iaf...) anger 1016 kr per bild, men bara 654 kr per bild om det är fyra eller fler bilder. Eftersom SVT publicerade bilderna utan tillstånd föreslår jag att du debiterar minst 1000 kr per bild.
Praxis vid otillåten publicering är väl enl prislista x 2?