Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PS och det grå skrivbordet

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertil B

Aktiv medlem
Ibland skulle jag kunna föredra en mörkare bakgrund i PS, gärna svart. Ex. vid sättningen av svartpunkten (levels) så lyser omgivningen upp och gör det svårt att finna just den svartaste av alla svarta då jag förstorat bilden. Går det att förändra färgen på bakgrunden, i PS eget skrivbord?

Om det nu går när man jobbar med svartpunkter. Prova att tryck på F två gånger. En tredje så får du tillbaks allt. Du kan ju också med tab få bort alla störande fönster.

Jag gör alltid så för att se hur bilden ser ut, men aldrig när jag jobbar med svartpunkt. Men det går kanske?

/ Marcus

Du kan sätta vilken färg du vill som bakgrundsfärg.

Välj en färg i färgpaletten, skiftklicka med färgpytsen i Photoshops bakgrundsyta.

Om du vill hitta exakta svartpunkten i en bild, kan du välja nivåer och dra i svartspaken med alt-tangenten nedtryckt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar