Annons

Proffskompakt med 4:3-sidförhållande

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt deras hemsida så gäller följande,
"Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten och dess förpackning är i nyskick."
Hur många bilder kan man ta och ändå hävda att produkten är i nyskick?
Vet ej, men det gick utmärkt att lämna tillbaka den i alla fall:) Åkte till Gallerian och hämtade en RX100 III strax därpå och har plåtat med den då jag tog med mitt batteri från gamla kameran.

Det här känns mer rätt. Jag känner redan till alla knasigheter och har därför inte fått några negativa överraskningar. Märker dock direkt att objektivet är skarpare vid full glugg och att bildstabiliseringen är effektivare. Sökaren är mindre men optiskt och elektroniskt bättre än hos LX100.
 
Jag är väldigt nöjd med Olympus E-PL7. Har också Sony RX100 som mer eller mindre alltid finns med i någon ficka eller påse. Men Olympusen börjar få följa med alltmer. Större, jupp. Men inga problem att ha den i jackfickan. Byggd som en stridsvagn.
Just mina ören.

Kul att du har ett öppet sinne! :)
 
Jag är väldigt nöjd med Olympus E-PL7. Har också Sony RX100 som mer eller mindre alltid finns med i någon ficka eller påse. Men Olympusen börjar få följa med alltmer. Större, jupp. Men inga problem att ha den i jackfickan. Byggd som en stridsvagn.
Just mina ören.

Kul att du har ett öppet sinne! :)
Det var just det; att det är bra om kameran kan följa med utan minsta besvär. RX100 III går ner i bröstfickan på min vindjacka och till och med byxfickan med lite god vilja.

Nu har jag "framkallat" några av dagens bilder, och jag är mycket imponerad av sensorn! Den tycks ge samma fina färger som Mk I, men brusar mycket mindre. Omfånget tycks också markant bättre i högdagrarna. Jag tror det blir kompaktkamera på heltid framöver:)

Här har jag lyft skuggorna något helt hysteriskt. Högdagrarna är en aning utbrända, men endast för att jag konverterat till sRGB. I AdobeRGB är de väl inom histogrammet.

DSC00003.jpg


Jag blev därtill mycket glad av att se att ACR förbeskär bilderna om man ställt kameran till andra sidförhållanden än fullstora 3:2. Då ser man bara det man såg när man komponerade, men man kan backa bandet och visa hela bilden om man vill.

Brus, vilket brus? ISO 3200:

DSC00013.jpg


Ni måste naturligtvis förstora bilderna om de ska ses i någorlunda vettig storlek.

Edit: Ajdå, de blir visst skapligt förminskade ändå. Jaja, det kommer nog ett blogginlägg snart med lite större bilder:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.