En sak som slår mig bland recensionerna är att vissa saker i dem som räknas som minus egentligen kan vara plus för någon annan. Hur vore det om vi som läser recensionerna kunde kommentera dem utan att direkt kontakta dem som har lagt in dem? Det som är en nackdel för vissa kan vara en fördel för andra. Dessutom påverkas omdömet om vad de som lägger in recensioner har att jämföra med, t ex laddningen av film i kamerorna, som kan tyckas vara svår hos gamla kameror om man bara har använt kameror av senaste årens modeller. Till exempel frånvaron av alla de finesser som en modern kamera är utrustad med kan göra en äldre kamera mera hållbar, till skillnad från de kameror som gör allting helt automatiskt, från att ladda film, ställa in skärpan och exponera automatiskt i alla ljusförhållanden och, och, och... Med all elektronik som styr de här kamerorna vore det väl ett under om någon av dem fungerar om tio år. Själv hade jag problem med min gamla, väl späckade kamera som var det finaste som mitt märke hade att komma med för cirka 25 år sedan, men i stället för den, köpte jag en annan kameramodell från samma tillverkare. Den, däremot, är i avsaknad av elektronik. Batteriet driver bara exponeringsmätaren, men det går att fotografera med den även om inget batteri finns i kameran.