Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Produktfotografering (vad krävs?)

Produkter
(logga in för att koppla)

Bosnian

Medlem
Hej!

Inom en snar framtid tänkte jag köra igång en liten webbshop där man kan köpa olika t-shirts. Jag har inte såpass mycket tid att jag kommer kunna använda mig av en riktig modell eftersom jag tänkt att ha många olika tryck så jag fann ett alternativ som jag tycker är ganska intressant (se bifogad bild).

Jag äger en systemkamera och har ett fast objektiv för porträtt samt ett 18-55 objektiv. Nu undrar jag ifall någon skulle kunna förklara vad mer som krävs? Hur ska jag gå tillväga? Jag är en amatörfotograf som tyvärr inte har så mycket kunskap kring detta.

Tack på förhand,
Aldin

Bilagor

• 11852229-origpic-8bf4a5.jpg
    11852229-origpic-8bf4a5.jpg
    21.1 KB · Visningar: 424
Jag har bloggat om just det, hur man tar foton av kläder här:

Hur man tar foton av kläder där modellen/mannekängen är osynlig (invisible mannequin look)

I övrigt behöver du bra belysning på förgrunden och en vit bakgrund som du belyser mera än förgrunden så jämt du kan. Då blir den utfrätt och du får det "infinity white" du är på jakt efter. Lysrör kan vara utmärkta för bakgrunden och förgrunden.

Infinite White Background - How To

Infinity White Background on a Budget!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar