Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem !!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrbild

Aktiv medlem
Har sedan mitt fotointresse väcktes fotat med Minolta. När de tog sån tid på sig att få fram en Digital SLR så köpte jag en Canon 10 D. Är väldigt nöjd me den. Har än så länge bara ett objektiv till den men funderar på fler. Däremot har jag flera objektiv jag är nöjd med till min Minolta 800 si. Bla Tokinas 80-200 2,8 samt Tokinas 300 2,8 plus 2 ggr konverter mm mm. Då jag fotar en hel del sport och i bland kännt att de skulle va bra med ett till digitalt hus så har jag börjat att fundera på att i stället för att satsa på fler Canon grejer köpa den nya Minolta digitalen som är på gång, och på de sättet kunna nyttja mina befintliga Minolta prylar. Värdet på objektiven jag redan har är ju ganska högt och då man nu uteslutande bara fotar digitalt så ligger ju de mest å sammlar damm. Frågan är nu om de är smartare att köpa Minoltas kommande slr eller sälja av Minolta prylarna och lägga de pengarna på canon prylar i stället.. ??

Har lite besluts ångest!

Nån som har synpunkter på detta!

Svår fråga, men jag hade nog satsat på Minoltan.
Den har ju inbyggd bildstabilisator och nya objektiv till canon är svindyrt, skall inhandla lite snart och kommer givetvis bli ruinerad.

Men har ingen koll på vad minoltan kommer kosta. Din 10D borde inte vara så svår att bli av med, populärare kamera får man leta efter. Men samtidigt så lär ju dina Minoltaobjektiv bli åtråvärda på begagnatmarknaden då deras dslr släpps.

Jag vet ingenting om den nya Minoltan men spontant så känns det ju lättare att köpa den istället för att byta ut alla dina objektiv (om den inte dröjer alltför länge dvs). I dagsläget har du nog inga problem att bli av med din 10D.

I så fall lär jag behålla min Canon för att på de sättet ha 2 hus, Men de känns nog som att om Minoltan bara har prestanda i klass med 10 D så blir de nog den. Trots att man då får dras med system från olika märken.

ANNONS