Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Problem med vissa objektiv på 10D?
- Trådstartare gameburg
- Start datum
gameburg
Aktiv medlem
Läste det bl a i en review på länken nedan där de hade problem med ett 50mm 1,8. Har även hört det ngn gång förut men kan inte komma ihåg var.
http://www.dcresource.com/reviews/canon/eos_10d-review/
http://www.dcresource.com/reviews/canon/eos_10d-review/
steinick
Aktiv medlem
Man hade ju önskat lite mer information:
"Practically any Canon EF lenses that you own will work (not all, as I've learned -- I tried one 50mm lens that didn't work)."
Vilket 50-millimetersobjektiv var det? Det finns två f/1,8, ett f/1,4, ett f/1,0 och ett f/2,5 (makro). Vad var det som inte fungerade?
"Practically any Canon EF lenses that you own will work (not all, as I've learned -- I tried one 50mm lens that didn't work)."
Vilket 50-millimetersobjektiv var det? Det finns två f/1,8, ett f/1,4, ett f/1,0 och ett f/2,5 (makro). Vad var det som inte fungerade?
gameburg
Aktiv medlem
steinick skrev:
Man hade ju önskat lite mer information:
Mailade Jeff Keller som skrivit reviewen och frågade!
Han skrev det uttömmande svaret:
"Umm, I don't remember the exact one, but it was fairly old, Canon f1.8 50mm
lens. I'd get an error after taking a picture..."
/Patrik
TonyCtz
Medlem
Hej,
Canon 10D har inte något generellt problem med 50/1.8. Jag har själv den gamla trotjänaren och den fungerar så bra som förväntat även på 10D.
Däremot har en del gamla Sigma ojektiv problem med 10D. Sigma upgraderar tydligen dem kostnadsfritt (åtminstone i USA).
Länk till Sigma angående ämnet.
mvh
TonyC
Canon 10D har inte något generellt problem med 50/1.8. Jag har själv den gamla trotjänaren och den fungerar så bra som förväntat även på 10D.
Däremot har en del gamla Sigma ojektiv problem med 10D. Sigma upgraderar tydligen dem kostnadsfritt (åtminstone i USA).
mvh
TonyC
jnse
Aktiv medlem
TonyCtz skrev:
Hej,
mvh
TonyC
Man kan även få sina Sigma objektiv fixade i Sverige.
Jag skickade in mitt till Zieger, skulle ta nån vecka att fixa (beror på hur fort Sigma skickade nya delar till det)