Joel.S
Aktiv medlem
Jag har ett mycket märkligt problem som har uppenbarat sig.
Om jag öppnar en bild (från camera raw, eller vanlig jpg)
Skapar ett justeringslager för kurvor (eller vad som helst)
Slår samman till ett nytt lager och ska lägga skärpa på det.
Bild 1: Detta är bilden i orginal skick, den ihopslagna varianten som jag vill skärpa upp.
Bild 2: Om jag väljer smart skärpa och krämar på lite skärpa, och har förhandsvisningen på så ser jag ju direkt vad som blir bra. När jag justerat så jag är nöjd. Så ser bilden ut som denna.
Bild 3: När jag trycker OK och filtret appliceras så blir resultat som här, helt kasst! Mycket liten skillnad från bild 1, Men resultat borde ju bli som bild 2. Eftersom jag justerat skärpan efter förhandsvisningen!
Varför är det såhär?
Resultat borde ju vara vad som visas i förhandsgranskningen!
Använder Photoshop CS3
Någon som har ideér? Jag har test att slänga inställningsfilen ifall jag kommit åt någon inställning men det hjälpte inte!
Om jag öppnar en bild (från camera raw, eller vanlig jpg)
Skapar ett justeringslager för kurvor (eller vad som helst)
Slår samman till ett nytt lager och ska lägga skärpa på det.
Bild 1: Detta är bilden i orginal skick, den ihopslagna varianten som jag vill skärpa upp.
Bild 2: Om jag väljer smart skärpa och krämar på lite skärpa, och har förhandsvisningen på så ser jag ju direkt vad som blir bra. När jag justerat så jag är nöjd. Så ser bilden ut som denna.
Bild 3: När jag trycker OK och filtret appliceras så blir resultat som här, helt kasst! Mycket liten skillnad från bild 1, Men resultat borde ju bli som bild 2. Eftersom jag justerat skärpan efter förhandsvisningen!
Varför är det såhär?
Resultat borde ju vara vad som visas i förhandsgranskningen!
Använder Photoshop CS3
Någon som har ideér? Jag har test att slänga inställningsfilen ifall jag kommit åt någon inställning men det hjälpte inte!