Annons

Problem med SIGMA

Produkter
(logga in för att koppla)

Fesse

Aktiv medlem
Jag köpte en KM D5D på expert och fick då men SIGMA objektivet som ingår i deras-paket. Nu är det så att det har slutat att fokusera som jag vill. Det blir ingen skärpa på bilderna. Tog senast i lördags bilder ute i bra ljus på autoläge och det blev verkligen skit. Är det nån annan som har samma erfarenhet av detta objektiv eller är det nån som har nått bra tips på vad man kan hitta på.

Vad händer med fokusen? Surrar den och surrar, och stannar utanför fokus ibland? Men fungerar ibland?
(Så gjorde mina två Sigma innan dom gav upp autofokusen helt. Reparationen skulle bli så dyr att det inte var värt det.) :(
Hoppas du inte har smittats av detsamma!
Mvh
/Gitte

Jag har en D5D med Sigma 18-50/2,8 och autofokusen missar totalt i lite sämre ljus (inomhus). Har testat D5D:s kit-glugg (18-70) och autofokusen på den funkar hur bra som helst. Får ett nytt 18-50/2,8 på torsdag. Hoppas att det objektivet funkar som det ska...

Nja det verkar ok när man tar kortet. Det låter som att den fokuserar och piper till att den har hittat fokus och då tar man ju kort såklart. Men sen när man lägger in bilden på datorn hemma så är det skit, inget fokus alls. Det är väldigt irriterande. Det syns inte riktigt när man kollar direkt på displayen utan det märks först när man kommer hem.

Är det 24-70 HF D? I så fall är det objektivet som är skrot. Vilken bländare kör du på? Kan det vara problem med back/front hokus? Fick ett likadant med min 7D. Totlat värdelöst!

/Tomas

Dom sista bidlerna jag tog tog jag på "auto"-läget utomhus så jag tycket att det borde bli skapligt i alla fall...

TomasBe skrev:
Är det 24-70 HF D? I så fall är det objektivet som är skrot. Vilken bländare kör du på? Kan det vara problem med back/front hokus? Fick ett likadant med min 7D. Totlat värdelöst!

/Tomas

Nä det är 18-50 som följer med i Experts 5d-paket. Ska kolla med min kontakt på expert imorgon eller på måndag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar