Annons

Problem med RAW och D7100

Produkter
(logga in för att koppla)

Robban1965

Medlem
Kan inte editera Raw filer i view nx2.Jag ser bilden men kan inte ändra någon inställning.
Provade ladda ur minneskortet med D600 och då funkade det som det ska.Har senaste versionen av View nx2 men har inte uppdaterat kamera.Lite osäker om jag formaterade minneskorten i D7100 om nu d spelar någon roll?Någon som haft samma problem?

Tror jag hittat problemet...Nikon transfer ställer till d...trodde jag läst tillräckligt om kameran men tydligen inte :) ska prova föra över filerna utan Nikons hjälp få se om det funkar.

Tror jag hittat problemet...Nikon transfer ställer till d...trodde jag läst tillräckligt om kameran men tydligen inte :) ska prova föra över filerna utan Nikons hjälp få se om det funkar.

Det brukar vara en bra idé oavsett märke och modell, att inte blanda in något annat än minneskortet och operativsystemet vid import.

Om d nu är Nikon Transfer som inte funkar är det dåligt av Nikon att dom skickar med mjukvara som inte funkar med kameran.Har iofs inte läst pappren som brukar följa med där det står om ändringar och felaktigheter i Bruksanvisningen.

Tog ner från Nikons sida och där borde väl senaste ligga versionen ligga.Ska testa lite senare ikväll få se om jag löser problemet.

Om d nu är Nikon Transfer som inte funkar är det dåligt av Nikon att dom skickar med mjukvara som inte funkar med kameran.Har iofs inte läst pappren som brukar följa med där det står om ändringar och felaktigheter i Bruksanvisningen.

Tyvärr är inte Nikons programvaror ensamma om problem, Canons och Adobes produkter strular också som du kan se i trådarna här på fotosidan.

Det är därför det är bättre att du inte blandar in något annat än kortet och windows / mac. Ingen kamera eller kablar. Bara en kortläsare. Det går mångdubbelt snabbare på det sättet också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar