Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Photoshop CS2

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har stött problem med mitt CS2 då jag för en månad sen uppgraderade mig från en Nikon D40 till en D90.
Nu kan jag inte öppna mina RAW-filer (NEF) i Camera Raw.
Jag har prövat att uppdatera Camera Raw men till ingen framgång.
Kan det vara att D90´n är så pass ny som man måste ha ett senare Photoshop? Typ CS3, 4?
Tacksam för hjälp!

Johan
 
Det går även att konvertera bilderna med Adobe DNG Converter vid importen. Problemet är väl att du måste spara dubbla kopior om du av någon anledning även vill spara originalråformatet.
Annars är det ju en betydligt billigare lösning än att uppgradera till CS 4...DNG Converter är gratis.
 
Jag har stött problem med mitt CS2 då jag för en månad sen uppgraderade mig från en Nikon D40 till en D90.
Nu kan jag inte öppna mina RAW-filer (NEF) i Camera Raw.
Jag har prövat att uppdatera Camera Raw men till ingen framgång.
Kan det vara att D90´n är så pass ny som man måste ha ett senare Photoshop? Typ CS3, 4?
Tacksam för hjälp!

Johan

Jag skrev lite om detta för ett tag sedan:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1445984#post1445984
 
Capture NX istället

Jag har stött problem med mitt CS2 då jag för en månad sen uppgraderade mig från en Nikon D40 till en D90.
Nu kan jag inte öppna mina RAW-filer (NEF) i Camera Raw.
Jag har prövat att uppdatera Camera Raw men till ingen framgång.
Kan det vara att D90´n är så pass ny som man måste ha ett senare Photoshop? Typ CS3, 4?
Tacksam för hjälp!

Johan

Hej Johan,
Jag har en Nikon D80 och cs3 photoahop. Jag hade aldrig dem problemen men jag fick aldrig färgerna att stämma tyckte jag. Photoshop gjorde mina bilder bleka och nästan urtvättade fast att jag har colorMonky som är en av de bästa inställning. Jag började istället att använda Nikon program för framkallnig. Capture NX 2 är toppen och så lätt att använda. Du kan behålla det råa formatet och spara i NEF.
LYcka till, Christel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.