Annons

Problem med kalibrering av Eizo och Mac Mini

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Har en Mac Mini M1 och en Eizo CX271, och ColorNaigation 7 hittar inte min x-rite i1 kalibrator.
Skrev till supporten för Eizo, och där fick jag svar att min x-rite var för gammal och det krävdes en colorchecker display pro istället.
Åkte och köpte en ny kalibrator men får samma problem, har testat både att plugga in den i direkt i skärmen och till min Mac. Avinstallerat programmet, startat om datorn, stängt av skärmen osv osv.

Däremot om jag använder iProfiler (colorcheckers egna programvara) så hittar jag skärmen och kan kalibrera den.

Så dels, är det någon som har tips hur jag kan få det att fungera med min ColorNavigation och vad blir det för skillnad om jag använder ColorNavigation och iProfiler?
 
Det brukar finnas gammal preferens fil till programmet som ligger kvar, även om man har avinstallerat programmet. Du bör gå till Biblioteket och leta upp gammal preferens fil och ta bort den manuellt. I Finder finns att välja Gå högst uppe i menyn, håll nere tangentknapp ALT. Då dyker det upp namn Biblioteket. Där inne kan du leta upp programmet namnet (preferens fil) och slänga till papperskorgen. Men det är avancerad nivån. Se till köra Time Machine före som säkerhets backup. Det är i alla fall en tips, inte säkert det hjälper.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.