Annons

Problem med betalning Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)
@Ni tre senaste som har klagomål. Jag kollar upp var och en imorgon och återkommer med svar.

Fler ledtrådar

Kan bidra med lite info om hur det kan gå snett, mest för att underlätta felsökningen.

Hade 6 nr prenumeration löst via FS, löper tom 4/2013.

Bytte efternamn i höstas, och uppdaterade min profil här på FS.

Löste 6 nya nr via special-erbjudandet med Klarna på FS för ett tag sedan, knappade in mitt nya namn.

Får två nr av 2/2013 med olika namn och kundnr (86364/1943919)

Jag har nu kontaktat pressdata via formuläret på deras hemsida, efter att jag loggat in med kundnr och postkod. Återstår att se om de kan fixa det och återkommer i ärendet, eller om det dimper ner två nr av 3/2013 också.

Två funderingar:

* Det känns som det saknas någon logik i namn/adress-hanteringen mellan FS/Pressdata, väldigt svårt att som kund förutse att det inte finns en koppling och att minsta ändring i detta kommer att generera olika prenumerationer. Och omöjligt att veta att så har hänt förrän nästa nr kommer, eftersom man först då kan se sitt "nya" kundnr.

* Det saknas nog info här på FS om att pryltidningen som kommer samtidigt som nr 6 räknas som en tidning man betalar för. Jag har (lite naivt kanske) trott att det var ett extra nr som finansierades av produktplaceringen den är full av. Personligen prenumererar jag på FS Magasin för att det är den enda tidningen med bilden i fokus, och skulle om möjligt välja bort Prylnytt om det gick.

För övrigt: Tack för en mycket bra tidning, och hemsida. Lätt värt pengarna!

/Martin

@NiSomFåttDubbelt. Jag har kollat upp er och det finns inga märkligheter i pren-databasen (dvs det ligger inget dubbelt). Så nästa felsökning blir att kolla om tryckeriet av någon anledning har adresserat dubbelt. Återkommer.

Jag fick oxå två tidningar i det senaste utskicket, detta var dock första gången har tidigare bara fått en.

Jag fick oxå två tidningar i det senaste utskicket, detta var dock första gången har tidigare bara fått en.

Du ligger med två olika kundnr (pga av liten liten skillnad i adress. Nedre, N:e) och därför överlappade din prenumeration. Jag har bett om justering där. Och jag tycker man borde upptäckt att du var samma person (tyvärr matchar man inte på epost-nivå).

Jag slog till på detta erbjudande:
http://www.tolf.se/diverse/requestbilder/fotosidan/fotosidan.JPG

Betalade för Guldmedlemskap 1 år + Fotosidan Magasin 6 nr:
http://www.tolf.se/diverse/requestbilder/fotosidan/fotosidan2.JPG

När det började dimpa ner förnyelseavier i lådan ringde jag upp er för att kolla vad som hänt.
Den jag fick prata med var mycket otrevlig och hade minsann inte hört talas om något erbjudande.
När jag förklarade att jag hade betalat till er nya samarbetspartner Klarna, svarar han:
- Vem är Klarna?
Jag förklarade allt en gång till, men det var helt meningslöst.
Idag fick jag en ny förnyelseavi. Vad ska jag göra?

/ Stefan

Du är inlagd korrekt nu men jag har inte fått svar om huruvida du fått #2 (gröna med fågel) eller inte.

Kan bidra med lite info om hur det kan gå snett, mest för att underlätta felsökningen.

Hade 6 nr prenumeration löst via FS, löper tom 4/2013.

Bytte efternamn i höstas, och uppdaterade min profil här på FS.

Löste 6 nya nr via special-erbjudandet med Klarna på FS för ett tag sedan, knappade in mitt nya namn.

Får två nr av 2/2013 med olika namn och kundnr (86364/1943919)

Jag har nu kontaktat pressdata via formuläret på deras hemsida, efter att jag loggat in med kundnr och postkod. Återstår att se om de kan fixa det och återkommer i ärendet, eller om det dimper ner två nr av 3/2013 också.

Två funderingar:

* Det känns som det saknas någon logik i namn/adress-hanteringen mellan FS/Pressdata, väldigt svårt att som kund förutse att det inte finns en koppling och att minsta ändring i detta kommer att generera olika prenumerationer. Och omöjligt att veta att så har hänt förrän nästa nr kommer, eftersom man först då kan se sitt "nya" kundnr.

* Det saknas nog info här på FS om att pryltidningen som kommer samtidigt som nr 6 räknas som en tidning man betalar för. Jag har (lite naivt kanske) trott att det var ett extra nr som finansierades av produktplaceringen den är full av. Personligen prenumererar jag på FS Magasin för att det är den enda tidningen med bilden i fokus, och skulle om möjligt välja bort Prylnytt om det gick.

För övrigt: Tack för en mycket bra tidning, och hemsida. Lätt värt pengarna!

/Martin

Martin, din prenumeration skall också vara rätt nu. Kundtjänst hade justerat igår.

Eftersom ni INTE klarar av att hantera prenumerationer skall ni fan i mig inte heller erbjuda det.Ni har INGEN som helst koll på betalningar som ni får in,och ni skickar ut påminnelser hela tiden.Jag kommer inte att vara prenumerant i fortsättningen. Är jävligt trött på ert sätt att hantera detta.

Hos dig fanns ingen aktiv prenumeration. Inte heller någon beställning. Så kanske du var arg på något gammalt. Om du är arg på något nytt hör av dig!

Hakar på med mina synpunkter på den röra som tycks råda på pressdata. så här ser mina betalningar ut:
12-10-03 99:- för tre nummer t o m 2013/1. Faktura.

12-12-27 299:- för sex nummer. Direktbetalning FS.

13-02-08 197:- för tre nummer att läggas till efter pågående abonnemang löper ut (Erbjudande vid förlängning av medlemskap). Direktbetalning FS.

När jag loggar in på pressdata för att titta på mitt abonnemang påstås att jag har en obetald faktura för 6 nummer f o m 2013/1!!

Dvs betalningarna på 299:- + 197:- finns inte registrerade. Dessutom vill de ha betalt 2 gånger för nummer 2013/1!

Om jag förstått denna tråd rätt verkar det mindre meningsfullt att kontakta pressdata avseende detta. Får se om det kommer fler nummer av tidningen (har faktiskt fått 2013/2). därefter får det möjligen bli lösnummer när det är något intressant som lockar. Om någon till äventyrs vill rota i detta är mitt abonnemangsnummer 56092.

Din prenumeration skall också vara uppstyrd nu.

Hej!

Jag har även inte fått den senaste fotosidan (gröna, fågel) tidningen. Kan ni kolla upp det? Jag betalade då via Klarna, guldmedlem samt tidning då ni hade en kampanj med Klarna.

Mvh Joakim

Hallå! Jag slog också till på erbjudandet när det var 50% rabatt. Jag har betalat men inga nummer har dykt ner i min brevlåda.....

Du har en aktiv prenumeration så allt verkar ok. Skulle kunna vara postgången som gått snett. Jag mailat kundtjänst att du vlll att nytt nummer utskickat.

Saknar tidning

Hoppade också på erbjudantet som var för ett tag sedan. Förra numret fick jag men tji på detta nummer.
Andra gången jag prenumererar på fotosidan.
Första gången var precis samma sak, fick ringa/maila om varje nummer. Ska det vara så den här gången också?
Jag hade hoppats på att ni hade fixat till era rutiner vid det här laget....

Mvh Jörgen

Hej! Allt ser ok ut när jag tittar på din prenumeration och den är aktiv. Jag lägger ett ex på lådan idag och drar ditt ärende till kundtjänst.

Saknar senaste numret. Och även jag förlängde en pågående prenumeration med erbjudandet för några veckor sedan. Fick då dubbla nummer av "fågelnumret" och fick ringa och krångla.

Saknar också senaste numret, kanske redaktören kan skicka ett ex även till mig..?
Fick förra numret av tidningen sen jag startade prenumerationen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar