ANNONS
Annons

Problem med betalning Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)
(1) Jag ser personligen till att packa ett ex av senaste numret och lägga på lådan imorgon (så du bör ha den ons/tors om Posten funkar som den skall)
(2) Jag skall också imorgon kolla varför din order inte trillat över till vår prenumerations-databas (vi hittade förra veckan ett antal, ca 70 st, som sedan hösten inte trillat över ordentligt) som ligger hos en tredjepart.
(3) Vi har påbörjar arbete med en bättre koppling mot prenumerations-databasen för att minimera sånt här.
(4) Jag tror inte det var en påminnelsefaktura du fick utan en förnyelsefaktura (som skickas ut när en prenumeration håller på att ta slut).

Detta gör mig än mera tokig.
Det var ju behjärtansvärt av dig David att skicka ut nr 1 omgående till TS, men till mig skrev du några dagar innan att nr 1 var helt slut...
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1911456&postcount=9

Samma lika

Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.

Detsamma hände mig förra året/gången jag förnyade medan den gamla fortfarande var aktiv (det var väl något erbjudande som jag hoppade på för att det var rabatterat). Fick svaret från kundtjänst: -nej du har inte två prenumerationer men du kan ju alltid ge bort den andra tidningen till någon intresserad. Nu har jag dock "för många prenumerationer" på tidningar så jag kunde inte hålla koll på om jag verkligen fick min förlängning eller om det faktiskt blev två "korta prenumerationer". Jag lät bägge dö sotdöden och struntade i allt vad påminnelser hette.
/Johan

O jag har inte fått nr 2 heller trots betalning i november.
Nu börjar jag bli jävligt less på detta! Upplagan är ju begränsad så ni kunde ju inte skicka ut nr 1 till mig i efterhand.

Kan ni inte hantera prenumerationer ska ni fan inte hålla på med det!!!

Ska tilläggas att jag varit i kontakt med pressdata tidigare i år när inte nr 1 kom, skickat in bevis på betalning, fått svar av David E här... Inget händer.

Du har ju en historia av flera år med problem. Jag förstår att det irriterar dig. Jag mailar min kontakt på pressdata och så skall jag se varför du inte fått nr2.

Fishy databas

Prenumerationsdatabaser låter enkelt men jag har lärt mig att det är långtifrån det.

Vi har specat att för vår titel så skall, om en ny prenumeration kommer in, den läggas efter en eventuell befintlig. Förutsättningen är dock att adressen är _exakt_ densamma. Minsta lilla diff så riskerar den att tolkas som en ny _annan_ prenumerant.

Jag har kikat på just dina två ordrar och de ser identiska ut på leveransadressen så det borde resulterat i en förlängd prenumeration. Dock låter det ju som det är något fishy med din.

Hej
Detta har även hänt mej, men jag har exakt lika adresser.
Mvh
Bj-örn

@NiSomFåttDubbelt. Jag har kollat upp er och det finns inga märkligheter i pren-databasen (dvs det ligger inget dubbelt). Så nästa felsökning blir att kolla om tryckeriet av någon anledning har adresserat dubbelt. Återkommer.

@LeffeP. Allt ser rätt ut i adressfilen och det även historiskt. Så inget hos oss tyder på att det skulle finnas något fel hos oss. Nästa steg är att kolla om det är problem med postgången hos dig. Har du problem med andra leveranser?

Vad jag vet har jag inga problem med leveranser, men jag får kolla upp det.
Återkommer.
När skickades nr 2 ut till prenumeranterna?

@NiSomFåttDubbelt. Jag har kollat upp er och det finns inga märkligheter i pren-databasen (dvs det ligger inget dubbelt). Så nästa felsökning blir att kolla om tryckeriet av någon anledning har adresserat dubbelt. Återkommer.
Knepigt, enligt PressData låg det dubbla prenumerationer hos mig i måndags 2013-03-09.

Hejoch tack för ditt e-mail!

Precis som du säger så ser det ut att ha blivit en dubbel prenumeration här,men jag lägger ihop dessa två så att det blir en!
Kundnummer: 944025, 12780

Med vänlig hälsning,

PressData Kundtjänst

Facebook överföringen fungerar inte av mina bloggar.

Jag hittar inte var jag kan starta en förfrågan chansar
på att någon läser detta.
Jag har inte kunna överföra bloggar till Facebook senaste tiden.
Ha fin helg
Gun-Inger

Senast ändrad:
@LeffeP. Allt ser rätt ut i adressfilen och det även historiskt. Så inget hos oss tyder på att det skulle finnas något fel hos oss. Nästa steg är att kolla om det är problem med postgången hos dig. Har du problem med andra leveranser?

Eftersom jag reser en del har jag stämt av med familjen, o de har inte sett till tidningen.
Det är ju tråkigt om nu även distributionen till brevlådan krånglar.

Jag drog väl en förhastad slutsats som skyllde på fotosidan, men samtidigt låg det närmast till hands.

Prenumeration i kombination med medemsförlängning

Jag kan bara späda på med att prenumerationer på tidningen i kombination med erbjudandet vid förlängning av medlemsskap inte alls funkar. Jag stötte på detta vid årsskiftet och hade under ca 2 månader en mailkonversation med de som sköter prenumerationerna.

Det tycks som att någon direkt koppling finns mellan betalningsrutiner och Fotosidan.se och dess medlemshantering (där erbjudande om tidningsprenumeration finns.) Eller annars är det en eller annan person som verkligen hamnat fel i sitt yrkesval...

Summan av det hela är att "ekonomiavdelningen" ska titta på det, vilket inte hänt ännu (!) och att jag bestämt att det är trams och inte värt att bibehålla varken medlemskap eller tidningsprenumeration då det inte är en seriös verksamhet. Sorry, men om det inte blir bättre efter påtalanden om så viktiga detaljer i en "affärsöverenskommelse" så är det inte något jag kan göra mer eller vill lägga energi på.

Tråkigt att det strular. Jag har funderat på vad dessa hur dessa situationer uppstår och ibland är det vi som misslyckas men en annan bidragande orsak är att vid kombo så skiljer perioden. Det kan uppfattas som man köper "årsprenumeration" på både Plus och Tidning, men så är det inte. Plus ligger alltid över 12 månader medan tidningen ligger på 6 nr och då vi har ett 7:e special-nr varje år så tar alltså prenumeration slut snabbare än 12 mån. Det är nog en stor anledning till missuppfattning och kundtjänst-ärenden. Jag tror helt enkelt vi skall justera till att prenumerationen är 7 nr.

Likaså skall vi koppla ihop oss med prenumerationsdatabasen så vi vet när en prenumeration håller på att löpa ut och då kan skicka ut ett mail med rätt och tydlig info om vad som gäller.

Trassligt men inte omöjligt

Tja, jag ställde nog till det för mig själv först. I början av 2012 förlängde jag min årsprenumeration av tidningen. Men när det sedan var dags att förlänga medlemskapet här på Fotosidan.se hade jag i brådrasket glömt att jag hade en prenumeration på tidningen och valde ett silvermedlemskap med tillhörande 6 nummer av tidningen.

När den årliga prenumerationen aviserades insåg jag att jag egentligen inte hade någon anledning att förnya den eftersom jag rimligtvis hade flera nummer kvar via mitt Fotosidan-medlemskap. Så jag avstod att betala. Och efter åtskilliga "påminnelser" hade också mailkonversationen med prenumerationsavdelningen givit svaret att "ekonomiavdelningen" hade ärendet på sitt bord. (Jag uppmanades och levererade mer än en gång bevis på min betalning av mitt kombinerade medlemskap med tillhörande tidningsprenumeration.) Jag fick slutligen besked från en lätt uppgiven person att de skulle öppna min tidningsprenumeration på nytt "så länge"...

Om min betalning fungerat skulle jag antingen fått en förlängning av tidningarna när den ordinarie och årliga perioden var slut. Men eftersom jag strulat själv skulle det ju annars ha inneburit att jag skulle ha fått dubbla nummer av tidningen sedan i somras. Detta har inte hänt.

Jag riktar främst min kritik mot de som sitter på "ekonomiavdelningen" eftersom de uppenbarligen har svårt att sköta sitt jobb. Jag väntar ju fortfarande sedan månader på deras återkoppling. Men om man erbjuder tidningar i kombination med förlängning av medlemskap har man också ett ansvar att detta verkligen fungerar och då jag onekligen haft en ganska lång kommunikationskedja om detta inser jag att det inte är seriöst och därmed är det inte mer än att jag när sommaren kommer och mitt Fotosidan-medlemskap ska förlängas plockar bort mina bilder, mina uppgifter och lämnar Fotosidan.se. Det finns säkert andra som är bättre medlemmar här än vad jag uppenbarligen är. Saknad av ingen men mina pengar har uppenbarligen varit åtråvärda...

Hakar på med mina synpunkter på den röra som tycks råda på pressdata. så här ser mina betalningar ut:
12-10-03 99:- för tre nummer t o m 2013/1. Faktura.

12-12-27 299:- för sex nummer. Direktbetalning FS.

13-02-08 197:- för tre nummer att läggas till efter pågående abonnemang löper ut (Erbjudande vid förlängning av medlemskap). Direktbetalning FS.

När jag loggar in på pressdata för att titta på mitt abonnemang påstås att jag har en obetald faktura för 6 nummer f o m 2013/1!!

Dvs betalningarna på 299:- + 197:- finns inte registrerade. Dessutom vill de ha betalt 2 gånger för nummer 2013/1!

Om jag förstått denna tråd rätt verkar det mindre meningsfullt att kontakta pressdata avseende detta. Får se om det kommer fler nummer av tidningen (har faktiskt fått 2013/2). därefter får det möjligen bli lösnummer när det är något intressant som lockar. Om någon till äventyrs vill rota i detta är mitt abonnemangsnummer 56092.

Kapar (Prenumeration i kombination med medlemsförlängning)

Jag slog till på detta erbjudande:
http://www.tolf.se/diverse/requestbilder/fotosidan/fotosidan.JPG

Betalade för Guldmedlemskap 1 år + Fotosidan Magasin 6 nr:
http://www.tolf.se/diverse/requestbilder/fotosidan/fotosidan2.JPG

När det började dimpa ner förnyelseavier i lådan ringde jag upp er för att kolla vad som hänt.
Den jag fick prata med var mycket otrevlig och hade minsann inte hört talas om något erbjudande.
När jag förklarade att jag hade betalat till er nya samarbetspartner Klarna, svarar han:
- Vem är Klarna?
Jag förklarade allt en gång till, men det var helt meningslöst.
Idag fick jag en ny förnyelseavi. Vad ska jag göra?

/ Stefan

Fotosidan Magasin

Eftersom ni INTE klarar av att hantera prenumerationer skall ni fan i mig inte heller erbjuda det.Ni har INGEN som helst koll på betalningar som ni får in,och ni skickar ut påminnelser hela tiden.Jag kommer inte att vara prenumerant i fortsättningen. Är jävligt trött på ert sätt att hantera detta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar