Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med att öppna TIFF i ACR i CS6

Produkter
(logga in för att koppla)

Pocca

Aktiv medlem
Som rubriken säger så har jag problem med att öppna TIFF filer (och JPEG) i ACR.

Har testad både via bridge och genom PS.

Höger klickar jag på en TIFF i bridge finns inte ens möjligheten att öppna den i ACR. Varken som eget fält eller genom "open with...."

Nån inställning som jag måste kryssa för? Har försökt leta efter något relevant i preferences i både ps och bridge men inte kunnat hitta nåt som passar.

Tips måhända?

Kolla i Camera Raw Preferences via Bridge så att du inte har stängt av möjligheten att öppna tiff och jpeg-filer där.

De innehåller inte Photoshoplager eller är CMYKade? (Även om jag anar att det inte är problemet eftersom du inte kan öppna jpg)

Har nu resetat preferences och ändrat inställningar där. Effekten blev positiv!! Nu kan jag öppna både JPEG och TIFF genom antingen Bridge eller PS (minns inte nu). Ska pula lite till med inställningarna så att jag har koll 100% nästa gång det strular.

Mattias: Tack för tipset om lagren. Med dem är det lite svårt att öppna i ACR märkte jag..:)

Tjena!
Gammal tråd jag vet men hoppas på att du fortfarande är aktiv Pocca. Vad exakt gjorde du? Har samma problem som du hade.

Tack på förhand!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto