ANNONS
Annons

problem med ACER

Produkter
(logga in för att koppla)

inge

Aktiv medlem
Jag har en bärbar Acer som har varit i Tyskland på reparation 2 ggr nu, och dom tycks inte kunna lösa problemet. bifogar en bild på problemet, röda partier på skärmen som kommer och går. Någon som har haft samma problem?

Bilagor

• _abd2896 (kopia).jpg
    _abd2896 (kopia).jpg
    59 KB · Visningar: 502
För att hålla tråden igång...
Först tänkte jag på grafikkortet, sen på att programmet i bild kanske spökar. Hur är det med bildskärmsupplösningen?

Jag har en acer aspire 5051 och är hur nöjd som helst förutom att den går lite segt med alla bilder i. =)

Ang. din skärm så förstår inte jag varför du inte får en ny dator. Stå på dig!

Bofoto2 skrev:
För att hålla tråden igång...
Först tänkte jag på grafikkortet, sen på att programmet i bild kanske spökar. Hur är det med bildskärmsupplösningen?
Programmet ACDSee som är igång på just denna bilden tror jag inte det är eftersom det även visar sig på skrivbordet och i text ibland. jag snackade precis med support på Acer och dom skulle ringa mig igen i eftermiddag. jag tror det är grafikkortet, trots att jag skickade en utskrift till Tyskland med problemet så har dom inte bytt grafikkortet. Skärmupplösningen skall väl inte ha någon betydelse, det borde väl inte bli rött av det.

Rohed skrev:
Jag har en acer aspire 5051 och är hur nöjd som helst förutom att den går lite segt med alla bilder i. =)

Jag har haft den i Tyskland 4 ggr på ett år och fått nytt moderkort,hårddisk och sladd till skärmen. Och nu spökar färgerna, trots det så kan jag bara få en utbytesdator, vilket jag inte är så pigg på. En ny hade varit mer på sin plats. Någon som vet mer om lagarna så får ni gärna höra av er. Så någon Acer blir inte min nästa dator Jag har en ACER Aspire 5672 WLMI cen duo( Garantitiden gick ut förra veckan )

Senast ändrad:
Rohed skrev:

Min var seg vid uppstart och det var hårddisken som blev bytt.

jag tippar att det är kablaget eller en inverter som sitter i bildskärmen. Testa med en extern skärm. Det kan ju också vara moderkortet. Acer byter ut den först efter 4 gånger på service, så de har möjlighet att laga den¨en gång till, så de kommer nog inte att chansa utan de byter nog delar i förebyggande syfte. Jag är aceråterförsäljare men jag har inte sett det där felet, har annars sett det mesta.

herja skrev:
jag tippar att det är kablaget eller en inverter som sitter i bildskärmen. Testa med en extern skärm. Det kan ju också vara moderkortet. Acer byter ut den först efter 4 gånger på service, så de har möjlighet att laga den¨en gång till, så de kommer nog inte att chansa utan de byter nog delar i förebyggande syfte. Jag är aceråterförsäljare men jag har inte sett det där felet, har annars sett det mesta.

Moderkort, hårddisk och kablar är bytta till skärmen, och problemet uppstår även på en extern skärm. Support lovade att ringa mig idag senast 16.30 men har inte ringt ännu. Dåligt av Acer! Datorn har varit på reparation 4 ggr i Tyskland. Mats har du något råd att ge mig, så hör gärna av dig?

Senast ändrad:
Trist, verkar som de har bytt det mesta redan. Du ska kräva att den byts ut, man har rätt till det enligt konsumentköpslagen om den inte blir fixad efter 3 ggr. Du ska nog vända dig till acers huvudkontor istället. Vi har fått maskiner utbytta i liknande fall.

herja skrev:
Trist, verkar som de har bytt det mesta redan. Du ska kräva att den byts ut, man har rätt till det enligt konsumentköpslagen om den inte blir fixad efter 3 ggr. Du ska nog vända dig till acers huvudkontor istället. Vi har fått maskiner utbytta i liknande fall.
Jag har precis snackat med Acer, och den skall gå till Tyskland idag. Kan dom inte konstatera felet så får jag en ny dator. Tack för den hjälp du kunde ge!

inge skrev:
Jag har precis snackat med Acer, och den skall gå till Tyskland idag. Kan dom inte konstatera felet så får jag en ny dator. Tack för den hjälp du kunde ge!

Återkom så snart du får besked. Sitter just och funderar på inköp av bärbar dator och funderat på ACER. Men efter denna tråden tappar man lite suget.

bästa märket med minst problem är HP men de är lite tråkiga. De flesta av våra kunder väljer Acer (känns modernare). Annars generellt är det mycket problem med bärbara oavsett märke, man sliter mer på portabel maskin. Det som skiljer mest är servicen om något går sönder, acer har tyvärr sin verkstad i Tyskland och maskinen är borta minst 10 arbrtsdagar. Vi har inte mer fel på Acer än t.ex Asus, Fujitsu, LG, HP är undantaget. IBM har också bra rykte som hållbara maskiner.
Mats

Köp INTE acer om du använder datorn mkt och regelbundet och är i behov av den därefter....

Deras service och kvalitetsnivå är katastrofal...

Har ett garantiärende som fortfarande är pågående efter 5 månader... Och ingen på huvudkontoret i Sverige vill ta emot mitt samtal och på telesupporten (som sitter i tyskland) kan inte hjälpa mig...

Katastrofala produkter och service som sagt... Spara hellre in pengarna på annat håll och lägg emellan den tusenlapp eller två en dator från HP eller Dell kostar...

du kan ha otur med vilket märke som helst, jag har träffat flera förtvivlade Dell ägare. Välj HP om du vill vara säkrast, men som sagt de är lite tråkigare, som att välja Volvo framför BMW.
mats

Som Mats säger så kan alla märke strula. Min förra laptop var också en Acer, och den går som en klocka fortfarande efter många år, och är nu hos en kompis. Men jag tror inte det blir Acer igen efter 5 turer till Tyskland.

Senast ändrad:
herja skrev:
du kan ha otur med vilket märke som helst, jag har träffat flera förtvivlade Dell ägare. mats

Har dell som stationär och är mkt nöjd. De ligger mycket bra till för bärbar också.
Vill dock gärna ha en 12 tum:are.

herja skrev:
du kan ha otur med vilket märke som helst, jag har träffat flera förtvivlade Dell ägare. Välj HP om du vill vara säkrast, men som sagt de är lite tråkigare, som att välja Volvo framför BMW.
mats

Vet inte om jag skulle vilja jämföra varken Dell eller Acer med BMW...

Acer är kanske inte så mycket sämre än andra datorer, men deras servicenivå är det många som tycker är riktigt usel. Annars är det ju IBM/Lenovo som brukar ligga i topp när det gäller kvaliteten, följda av Apple har jag för mig.

som sagt... jag skulle inte sträcka mig till att kalla acer för bmw... möjligen daihatsu... :D

problemet är inte att de går sönder... saker pajjar oavsett hur bra de är... det är ju bara ett tecken på att man använder dem...

det som är problemet med acer är att kundservicen är och servicetiderna är katastrofal... och om det är något som strular så blir det riktigt bökigt... (kolla på tex sweclockers.com så ser du en tydlig trend)

sen har även jag haft acerdatorer som har hållit och tickat på bra också... men jag har aldrig fått ett proffsigt bemötande från företagets representanter, tack gode gud att man inte har tummen mitt i handen....

hp, dell, ibm/lenovo och apple är tillverkare som håller god servicenivå och acceptabla servicetider... i de felsta fall... det kan vara guld värt om man som jag är beroende av datorn...

jag bytte iaf till apple och är mkt tryggare...

en gång strul med acer... aldrig mer acer...

Låter betryggande då jag köpt min acer för några månader sen.
Den står även på näst intill dygnet runt. Har som sagt inte haft några problem mer än första dagen då jag fick hem en dator full med massa acer-program som gjorde den toklångsam. Det är ju snabbt och lätt fixat. Lite mera minne så blir jag nöjd. Man får det man betalar för.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar