Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem: Blixt med SC-17 och D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Hej. Har en D200 och en Metz blixt 44AF-4iN som ju när den sitter på kameran funkar precis som en SB-6/800 med TTl och allting. Men om jag sätter den på en SC-17 blixtkabel så funkar inte automatiken helt plötsligt. Kameran indikerar att blixten är uppladdad men den mäter inte ljuset. Bruxen till kameran säger mig inte mycket i detta fall och jag börjar inse att det är något som inte vill sig som har med blixten att göra. Någon som vet mer? Och någon som vet om det här skulle funka med en SB-800? Kan man få TTL, programautomatik tillsammans med SC-17 då? Och en annan sak, varför kan jag inte få tag på ett beg AF 50/1,4?? Alltid när jag svarar på annonser så har optiken precis sålts!! Jag är mobbad... Nu går jag o gråter lite tills nån av er snälla kompisar skriver och säger hur jag ska få till blixtljuset.

Men hallå!! Finns det ingen som vet om en D200 och en SB800 funkar med programautomatik med en SC17?? Här brukar ju finnas experter i alla ämnen, kom igen nu!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar