ebermark
Avslutat medlemskap
Det skulle i praktiken innebära att "mänskligheten" fick mindre information, eftersom det skulle göra det väldigt mycket svårare än i dag att försörja sig på att vara fotograf.
Men jag tycker inte att du själv behöver vänta på nån global copyrightrevolution. Flytta alla dina bilder till CC, det gör säkert någon glad.
Varför skulle det påverka mängden information? Folk använder bilder på det här sättet sedan länge; enda skillnaden är att det i dagsläget inte är tillåtet. Att det skulle bli mycket svårare att försörja sig som fotograf köper jag inte heller. Dom flesta bilderna som finns på nätet är för det första knappast tagna av en, låt säga kommersiell fotograf. Det fåtalet (sett till totalen) bilder som är tagna i syfte att generera inkomst är väl heller inte publicerade helt fritt innan så skett (En frilansare i nåt katastrofdrabbat område lägger ju knappast upp sina bilder på flickr istället för att skicka dom till en bildbyrå etc).
Du får gärna utveckla hur du menar att det skulle göra det svårare att försörja sig.
Har förövrigt ändrat licens till CC på mina bilder nu...ingen dubbelmoral här inte!