Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisvärt vidvinkelobjektiv nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kitzoomen Nikkor 18-70/3,5-4,5 är mycket prisvärd i paketpriset med D70. Annars är Sigmas 18-50/2,8 eller Tamrons 28-75/2,8 bra köp i den klassen. Både Sigman och Tamronen är snäppet bättre än kitzoomen, och kostar också lite mera.

Re: mer vidvinkel

freeridern skrev:
tack för svaret men jag tror jag skulle vilja ha mer vidvinkel typ från 12 eller 15mm

Sigma EX 12-24 alt 15-30 borde du kunna hitta begagnat. Båda är riktigt bra men inte super.

Nikons 12-24 är inte billig
Tokina har just släppt en 12-24/4 som lär vara bra.

Sigma släpper snart 10-20 som blir mycket spännande.

Ingen av gluggarna kostar under fem tusen om du inte har tur och hittar någon begagnad.
Sigma EX 15-30/3.5-4.5 ser man ibland för drygt tre tusen.

/AnWi

Tokinas 12-24 verkar vara mycket trevlig. Av de utlåtande och de bilder jag sett så verkar den prestera likartat med Nikons 12-24.

jag hörde om ett test idag mellan tokina och nikon där tokina utklassade nikon, både pris och linsmässigt, det var i en tysk fototidning. kan tyvärr ej referera till vilken det var, men det var från senaste nummret, någon här kanske kan berätta vilken tidning det var?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar