Tompa24
Medlem
Någon som kan tipsa mig om en bra och prisvärd analog kamera. Jag är ganska nybörjare av mig, och de kameror som jag hitintills har haft har varigt fotokompakt Konica. Dessa har funkat för mig. Visst är de billiga och relativt enkla. Nu börjar jag att snegla lite på Olympus. Fast det där med vilket märke man väljer e ju lite av en smaksak.
Olympus skulle väl ha haft i sitt program en serie som heter IS. Hur bra är de som första kamera? Dessa är väl som en SLR kamera fast med Af och fast objektiv,och automatisk filmmatning? Det går väl att sätta på uv filter?
Tänker även på μ III serien. Hur bra är de?
Hur bra är OM 2000 sport? Är det inte i grunden en OM10 fast en mera uppdaterad modell? Men generellt sett så är väl kameror med utbytbara objektiv bättre än med fasta?
Tacksam för alla förslag
Olympus skulle väl ha haft i sitt program en serie som heter IS. Hur bra är de som första kamera? Dessa är väl som en SLR kamera fast med Af och fast objektiv,och automatisk filmmatning? Det går väl att sätta på uv filter?
Tänker även på μ III serien. Hur bra är de?
Hur bra är OM 2000 sport? Är det inte i grunden en OM10 fast en mera uppdaterad modell? Men generellt sett så är väl kameror med utbytbara objektiv bättre än med fasta?
Tacksam för alla förslag