Annons

Prissättning på högupplösta bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
En kund till mig vill ha bilderna som jag fotograferat på cd-skiva så företaget kan använda dessa i reklamsyfte. Med mitt namn i varje annons. Vad hade ni satt för pris för rätten att använda bilderna?
 
Friköpning av bilder är dyrt. Det skall det vara dessutom, eftersom kunden har rätt att använda bilden till vad han vill, hur många gånger han vill. Detta minimerar chansen till framtida inkomster för reklambilder rörande produkten i fråga.

Har ingen prislista tillgänglig just nu och vet inte heller hur många bilder det rör sig om. Men vi snackar femsiffrigt belopp.
 
therese_eriksson_kenttä skrev:
En kund till mig vill ha bilderna som jag fotograferat på cd-skiva så företaget kan använda dessa i reklamsyfte. Med mitt namn i varje annons. Vad hade ni satt för pris för rätten att använda bilderna?
Kunden ska betala för varje tillfälle som en bild används. Du ska nog inte typ sälja dina bilder så dom kan användas hur många gånger helst...tycker jag låter lite onödigt. Om det nu var så du menade i frågan?

BLF.se kan skicka sin prislista och lite annat smart läsbart. Det gjorde de när jag behövde läsa på lite ....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.