Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prissänkning 300D ???

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan Wahlström (jonwam) skrev:

"Startar inte D70 på typ noll sekunder? ;)

- Tar den bra bilder?
När den är igång, blir väl exponeringen efter att avtrycket har tryckts ner?
Inte före väl?
Kan Du ta bilder med denna kamera, utan att ta upp den ur fotoväskan?
Inte?
 
larsborg skrev:
En prissänkning redan, kameran Canon 300D, har ju bara varit ute på marknaden under knappt ett år?

Ett helt år!? finns det modeller som lever så länge??

Ska bli kul att se vad Minolta sätter för pris på sitt hus... o nästa som antagligen kommer före jul... *s*
 
RolandM skrev:
Jagharfunderat på varför det ska ta 3 s från det att fotografen bestämmer sig för att slå på kameran tills den är klar att använda.
Därför att kameran skall boota ett operativsystem, tyvärr DOS (inte Ms DOS) i just detta fall, som är lite trögt att komma igång jämfört med sådant som är mer specialanpassat för inbyggda system, ett bättre val hade antagligen varit Linux som kan anpassas mer precist.Så skall du jämföra uppstart-tiden med något annat så blir det mer rättvist att jämföra med att starta datorn.
 
RolandM skrev:
Det finns nog rätt mycket spärarr inbyggda i dagens kameror som med lätt het kan släppas. Ett sätt att sälja samma produkt flera gånger och kunna kalla det för förbättring.

Det är jag helt övertygad om. Jag är så cynisk att jag tror att mycket teknik redan är framtagen och att tillverkaren håller på den för att släppa den i nästa modell som en förbättring. Detta efter att ha pressat ut så mycket pengar som möjligt ur den föregående modellen.

Fast det skulle nog jag också ha gjort om jag var tillverkare.
 
Priser 300d

Om man kollar in utlädska priser så ser man att det redan finns en skillnad i pris mellan Canon EOS 300D och Nikon D70


B&H (USA) 300D $ 819,95 D70 $999,95 Diff $ 80
Technikdirekt (Tyskland) 300D 919 € D70 1049 € Diff 130 €
Fotokungen (Stockholm) 300D 9590 Kr D70 9690 Kr Diff 100 Kr

Anta att 599 € skulle motsvar ca: $ 535 då skulle det vara mycket interssant att handla från USA. Till och med så att man kan stå ut med silverfärgen.

Peter
 
vad är detta för larv? priset på 300D går ju sakta men säkert ner hela tiden ju. precis som alla andra kameror. inget nytt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.