Annons

Prispress

Produkter
(logga in för att koppla)

Idali

Aktiv medlem
Hej, hur går ni tillväga när vi får en förfrågan om det är möjligt att pruta på era paketpriser?
Ändrar ni paketets innehåll eller tackar ni för er och hänvisar till andra, billigare, fotografer?

Hej, hur går ni tillväga när vi får en förfrågan om det är möjligt att pruta på era paketpriser?
Ändrar ni paketets innehåll eller tackar ni för er och hänvisar till andra, billigare, fotografer?

Varför inte svara som IT-chefen när han fick uppdraget att halvera kostnaden: "Jaha, ska vi jobba förmiddagar eller eftermiddagar?".

Alltså: Säg att det går såklart att pruta på priset, vilken del av paketet vill de då välja bort. (under förutsättning att du är beredd att göra det alltså. Priset för ett jobb måste ju vara en komfortabel överenskommelse där båda parter är nöjda)

Petter ...

Det händer inte speciellt ofta men självklart bygger jag om paket så att det bättre passar kundens önskemål om det skulle behövas, alla brudpar och bröllop är ju unika! Men prutning har jag väldigt svårt för så då hänvisar jag gärna vidare...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar