Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisfråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Det är ett väldigt fint objektiv.
Nackdelen är att det är så tungt, över 3kg.

Har ingen aning om vart priset på ett sådant hamnar, en bra idee kan vara att titta på ebay och se vad dom säljs för.
Obs, ebay, där sätts priset på en vara under sista minuten.

Calle

Va mest nyfiken eftersom jag köpte ett häromdagen, för 7000kr :) Det är kanonhärligt! Men 3kg? Tycker inte det känns tyngre än mitt 80-200 som väger strax under 1.5kg!
/Anton

Ljunghusen skrev:
Va mest nyfiken eftersom jag köpte ett häromdagen, för 7000kr :) Det är kanonhärligt! Men 3kg? Tycker inte det känns tyngre än mitt 80-200 som väger strax under 1.5kg!
/Anton

Hej
Så här står det på mirs sida.

The current version is an AF-S version which was introduced in August, 2000 which provides an even faster, quieter AF focusing due to incorporation of Nikon Silent Wave Motor technology; further, there is a M/A switch for fast transitions from AF to manual focus. It has a slighter larger 77mm filter size and close focus to an impressive 5 ft with a magnification ratio of 1:3.7 ! The lens construction is a complex 10 elements in 6 groups with 2 ED lens elements within. However, compromise is its weight, which has increased to 3.1 kg.

Är det inte det objektivet....

Calle

På Nikons amerikanska webbplats som mir hänvisar till står det 50,8 oz, dvs ca 1,4 kg.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto