Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Priser för större grupper

Produkter
(logga in för att koppla)

pefoto

Medlem
Hej!

Jag fick en förfrågan om att fotografera 5 olika familjer som dom sedan skulle ge till
sin farfar som fyller år snart, det jag tänkte då var hur brukar ni göra med priser?

Jag brukar ta 400 :- för en grupp/familjefotografering, men nu frågade dom mig om pris
för 5 olika familjer som skulle komma och bli fotograferade, ska man kanske säga att dom
betalar för tre st och får två st gratis eller hur brukar ni göra när det blir mycket större grupper
eller så?

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar,

Mvh

jag tycker din grund prissättning redan går i röda kors anda ;-) 400kr? nej du ska inte sänka dina priser ännu mer utan se till att få upp priserna till en vettig nivå.

jag tycker din grund prissättning redan går i röda kors anda ;-) 400kr? nej du ska inte sänka dina priser ännu mer utan se till att få upp priserna till en vettig nivå.

Jo jag vet att jag inte alls tar mycket för fotografering, la ett väldigt litet pris
för att se hur det går med att få in några fotojobb.

Allt som är gratis är det brist på. Sedan sjunker efterfrågan med stigande pris.
Man kan gå ut med ett lågt pris för att bli känd men det är inget mått på "Hur det går att få in jobb". Marknaden är prissegmenterad och dessa kunder försvinner med en prissättning som det går att leva på.

Hej!

Jag fick en förfrågan om att fotografera 5 olika familjer som dom sedan skulle ge till
sin farfar som fyller år snart, det jag tänkte då var hur brukar ni göra med priser?

Jag brukar ta 400 :- för en grupp/familjefotografering, men nu frågade dom mig om pris
för 5 olika familjer som skulle komma och bli fotograferade, ska man kanske säga att dom
betalar för tre st och får två st gratis eller hur brukar ni göra när det blir mycket större grupper
eller så?

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar,

Mvh

så istället för 400 st ska du ta 240 kr per familj? ärligt talat så desperat att få jobb kan man inte vara. Jag har aldrig tagit under 990 kr någonsin för en barnfotografering om det inte är släkt/kompis. Ditt ord pris är tillräckligt lågt så du ska inte sänka en spänn punkt

Okej, Kanske är väldigt lågt pris jag har nu.

Funderar på att börja höja det snart kanske, man blir bara orolig att det blir
för högt när man aldrig tagit betalt tidigare. Det var inte så länge sedan jag
började ta betalt då i början gjorde man allting gratis till kompisar/kompisars kompisar
men sen kände man att det inte går att göra allting gratis längre så jag satt ett pris på 400 :-
men jag kanske ska ta och höja det då. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar