Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris värda kameror..

Produkter
(logga in för att koppla)

MissMiini

Medlem
Vart kan man hitta pris värda system kameror? tänkte byta upp mig från en Nikon D40, men vet itne riktigt till vad ännu. Så vet ni några bra foto butiker och vad för kameror som är pris värda, så skulle jag vilja ha era förslag.

Vart kan man hitta pris värda system kameror? tänkte byta upp mig från en Nikon D40, men vet itne riktigt till vad ännu. Så vet ni några bra foto butiker och vad för kameror som är pris värda, så skulle jag vilja ha era förslag.

Prisvärda kameror finns lite överallt. Blocket om du vill ha riktigt prisvärt, annars kan man väl leta erbjudanden på nätet.

Jag bytte upp mig från en D40 till en D90 via kamera-express.nl, det var lite krångligt men jag sparade någon tusenlapp. Jag rekommenderar både kameran och butiken.

Annars kan du ju kika igenom forumdelen så hittar du säker mycket handfasta tips. Vill du ha bättre tips här så får du nog specificera vilken budget du har, vilken sorts kamera du söker osv.

Lycka till!

Ett tips är att kolla billigaste pris här: http://www.prisjakt.nu/

En uppgradering från D40 känns som att det blir antingen D90 eller D300s. Alternativt deras föregångare!

D90 - Billigaste nypris: 6 999:-
D300s - Billigaste nypris: 14 309:-

Rajala brukar vara billiga, fast inte alltid. De har även begagnat.
http://www.rajalacamera.se/

En P65+ med komplett objektivuppsättning för en dryg halvmiljon kan ju vara prisvärd för den som behöver det just den kameran kan ge.

En begagnad Holga för 50 öre på en loppis kan också vara precis lika prisvärd.

Så innan du ber om råd kanske du borde fundera på exakt vad det är du behöver? Vad är det din D40 INTE kan ge dig som du tycker att du saknar?
MVH/J

Om du har en d40 antar jag att du inte har så många objektiv förutom kitgluggen och då kanske du inte behöver vara märkestrogen. Det mest prisvärda just nu skulle jag säga är Canon 50d med 15-85IS på Rajala för under elvatusen. Men iofs kanske större slant än du tänkt dig.

Vart kan man hitta pris värda system kameror? .

Wow!
Queen of särskrivningar......

Piffigt.

D90 är nog ett bra steg att ta. Bättre på det mesta och ger större möjligheter att få autofocus med äldre objektiv. Det gör att utbudet på begagnade gluggar och på nya gluggar utan proffsprislapp ökar.

Begmarknaden på Nikon är enorm.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto