Annons

Pris på bild till CV?

Produkter
(logga in för att koppla)

sajmon87

Medlem
Vet någon vad man kan ta för en bild som ska användas till ett CV? Det står inget om något liknande i blf's prislista..

Tacksam för svar!
 
det rör sig inte om en kompis.. bilden säljs till en artist som jobbar med underhållning. Vad är ett rimligt pris?
 
bilden är redan fotat så jag antar att det ska gå efter priset per bild ? men står inget om sådant användade.. det närmaste är väl privat hemsida (icke kommersiell) oavsett antal dagar vilket ligger på 315 kr..
 
prislistor hit och prislistor dit....skit i det! Sätt ett pris som du tycker är skäligt och som du tror att han inte tappar hakan åt.
 
jo men.. eftersom att jag är relativt ny med det här att sälja bilder så känns det tryggt att se ett ca pris svart på vitt som man kan gå efter, jag har egentligen inte en aning om vad jag kan sätta för pris..
 
Min fru betalade nyligen 800 för en serie på 5-6 bilder i studio. Då ingick att få jpeg bilderna på CD.
 
Jag har hört att både SSF och BLF har prislistor för bilder. Finns de på nätet? Länk...?

/Erik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.