Annons

Pris på 350D om 3år?

Produkter
(logga in för att koppla)

Här är ett ännu värre exempel. Det är mer än vad allt kostar att köpa nytt nu.
http://www.blocket.se/vi/8240298.htm?ca=11_s [/B]


Här måste man väl ändå kolla på vad 17-85 IS gluggen kostar ny idag och det är i runda slängar 6500:-, sen har vi nypriset på en 350D som ligger på runt 7000:-, batterigreppet ligger på runt 1100:-, motljusskydd och UV-filter runt 700:- och minneskortet på runt 700:-.

Det sammanlagda nypriset för denna utrustning köpt i sverige hamnar då på 16000:-

Att i detta fallet begära 9900:- är i säljarens fall ett bra försök att få igen lite av dom pengar han ändå lagt ut på att införskaffa denna utrustning.

Kanske en aning dyrt men någon kommer säkert att köpa grejerna.

EF-S 60 Macrot med motljusskydd och UV-filter kostar runt 4500:- nytt och säljaren vill ha 3500:-. Beroende på hur gammal gluggen är så är det inte helt omöjligt att säljaren får det han begär.

Bara en reflektion från min sida i begagnatträsket.

M.v.h
Leif :0)===
 
Jag tippar på att om fem till tio år har D-SLR:s priser stabiliserats och att de allra billigaste instegsmodellerna då kostar som de billigaste analoga SLR idag, eller högst 20-30% mer.

Oavsett hur ofta tillverkarna spottar ut nya modeller så kan inte priserna sjunka hur länge som helst. Annars skulle det snabbt bli olönsamt att producera kamerorna. Istället tror jag att priserna för D-SLR snart kommer att vara ungefär lika år efter år om man köper en D-SLR inom samma segment (novis, amatör, semipro, pro). Istället kommer det ut nya modeller med förbättrade funktioner med jämna mellanrum, men som sagt, till ungefär samma pris som föregående modell. Precis som med datorerna idag.
 
Om man nu efter några år vill köpa en dyrare och nyare kamera, varför inte behålla 350D:n och använda som en 'semesterkamera' eller extra resurs ifall något händer den 'nya'?

*småsjunger på Siw Malmkvists 'Slit-och-släng'* ;o)
 
Photosession skrev:
Här måste man väl ändå kolla på vad 17-85 IS gluggen kostar ny idag och det är i runda slängar 6500:-, sen har vi nypriset på en 350D som ligger på runt 7000:-, batterigreppet ligger på runt 1100:-, motljusskydd och UV-filter runt 700:- och minneskortet på runt 700:-.

Det sammanlagda nypriset för denna utrustning köpt i sverige hamnar då på 16000:-

Att i detta fallet begära 9900:- är i säljarens fall ett bra försök att få igen lite av dom pengar han ändå lagt ut på att införskaffa denna utrustning.

Kanske en aning dyrt men någon kommer säkert att köpa grejerna.

EF-S 60 Macrot med motljusskydd och UV-filter kostar runt 4500:- nytt och säljaren vill ha 3500:-. Beroende på hur gammal gluggen är så är det inte helt omöjligt att säljaren får det han begär.

Bara en reflektion från min sida i begagnatträsket.

M.v.h
Leif :0)===

ajdå. ja som såg lite fel. Trodde det va kitobjektivet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.