ANNONS
Annons

Pris på 10-22 i Hongkong?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rottan

Aktiv medlem
Hallå!
Skulle behöva lite hjälp med några funderingar.
Kompis ska åka till Hongkong, tänkte be honom köpa ett objektiv åt mig.
Därför undrar jag om någon vet vad man får betala ungefär för ett Canon EF-S 10-22 där borta, finns det några länkar.
Kan man lita på att det är original och hur är det med garanti här hemma sen.
Tack på förhand.
/Lars

Du kan alltid kolla här för att få en prisbild även om de inte har många gluggar
på sin sida: www.shop-canon.com.hk/
Risken att fastna i tullen är säkert mindre med en sån liten glugg spec. om han
har med en kamera som passar gluggen i fråga.
Själv hoppade jag över de erbjudanden jag har fått att kompisar skulle handla där p.g.a. tullrisken.

Glömde att säga några saker.
Att det är orginal kan man säkert se om man har lite kameraintresse för märket ifråga.
Däremot om det är gråimport som inte tillåter världsgaranti blir svårare att veta.
Han som handlade min kamera (10D, som fastnade i tullen btw.) förklarade att det är svårt
att få tillförlitliga svar även om man kan kantonesiska flytande som honom.

Du har helt rätt Jörgen, är man inte på sin vakt så finns det många butiker som säljer gråimport här, speciellt runt dom vanliga turist-haken.

Går man till mer välkända stora kedjor som Broadway, Fortress eller Chung Yuen Electrical Co Ltd så ska det inte vara några problem. Men dom är ju inte billigast.. nåväl. Det finns billiga affärer som säljer objektiv med världsgaranti, lite svårare att hitta bara.

Wing Shing Camera och Man Shing Camera i Mong Kok är två bra affärer väl värda ett besök.

Det finns även en affär i Central(som jag naturligtvis inte kommer ihåg namnet på, men lätt fixar) som jag haft en del kontakt med. Där pratar dom fullt begriplig engelska och är mycket trevliga. Tyvärr något dyrare än butikerna i Mong Kok.

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar